Ce să faci dacă mașina îți derapează. Sfaturi prețioase de la campionul de raliuri Titi Aur

Ultima actualizare:

    Dacă nu suntem atenți, mașina poate derapaFOTO: Unsplash.com
Dacă nu suntem atenți, mașina poate derapaFOTO: Unsplash.com

Oricând, în trafic, mașina pe care o conduci poate să derapeze. Condițiile meteo nefavorabile cresc acest risc însă și neîndemânarea șoferului sau neatenția acestuia pooate duce la derapaje greu sau imposibil de controlat. Campionul național de raliuri, Titi Aur, explică ce trebuie să faci dacă te afli într-o astfel de situație limită.

Expertul în conducere defensivă spune că atunci când ajungi în situația ca mașina să derapeze, este important ca în acel moment să îți dai seama de ce s-a întâmplat acest lucru. Pe pagina sa de Facebook, Titi Aur explică situațiile în care putem pierde controlul autovehicului dar și ce trebuie să facem când se întâmplă acest lucru.

De ce derapează mașina și ce trebuie să faci dacă se întâmplă acest lucru

”Dacă ajungi în momentul în care mașina derapează trebuie să înțelegi ce s-a întâmplat. Mașina poate să derapeze ”plecând de față”. Adică poate să vireze mai puțin decât vreu su să virez de fapt. Aceasta se cheamă subvirare. Sau mașina poate să ”plece de spate”, adică eu virez mai puțin, iar mașina virează mai mult sau pleacă puntea din spate în derapaj, ceea ce se numește supravirare”, a explicat Titi Aur.

Campionul de raliuri spune că pentru fiecare situație în parte trebuie să faci altfel de lucruri.

”Astfel, dacă mașina subvirează, înseamnă că am pierdut aderența pe față, iar atunci trebuie să reduc viteza, să frânez, dar nu atât de tare încât să blochez roțile, pentru a aduce greutate pe față și să recapăt aderența, iar mașina va vira atât cât îmi doresc eu.

Dacă mașina pleacă de spate, supravirează, înseamnă că am suficientă aderență pe față dar nu am aderență pe partea din spate. În această situație, din păcate, trebuie să faci lucruri împotriva instinctului. Dacă atunci când mașina subvirează este necesari să frânezi- un lucru instinctiv, în supravirare trebuie să nu reduc viteza, ba chiar să accelerez ușor pentru a aduce greutate pe spate și astfel să recapăt aderența și să țin roțile pe direcția de mers, adică să nu virez mai mult sau mai puțin într-o parte sau cealaltă”, a explicat Titi Aur.

Specialistul spune că varianta cea mai bună este să facem în așa fel încât să nu ajungem la un derapaj pentru că acesta este greu de controlat.

”Mașina poate să derapeze pentru că ai virat sau nu ai virat cât trebuie, pentru că ai frânat sau nu ai frânat cât trebuie, pentru că ai accelerat sau nu ai accelerat cât trebuie sau o combinație între toate acestea”, a conchis campionul de raliuri.

România se află pe ultimele locuri la siguranța rutieră, în Europa, conform statisticilor.

Citește și:Aici te învaţă Titi Aur să-ţi stăpâneşti maşina

Titi Aur ne spune care sunt greșelile mortale pe care le fac cei mai mulți șoferi de bolid

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
zatun lac jpg
inaugurare jpeg 5 jpeg
furtuni ploi jpeg
casse tete jpg
man at supermarket jpg
Imparateasa Messalina jpg
Infarct - inima - boli cardiace FOTO Shutterstock
tocător de legume jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net