„Halo”-ul, combinezonul și gardul de protecție flexibil i-au salvat viața lui Romain Grosjean

Ultima actualizare:

    Celula de supraviețuire a rămas intactă după ce monopostul a arsFoto: Guliver / GettyImages
Celula de supraviețuire a rămas intactă după ce monopostul a arsFoto: Guliver / GettyImages

Celula de supraviețuire adoptată în 2018 și combinezonul rezistent la foc au făcut ca Romain Grosjean să scape fără răni majore din teribilul accident suferit dumnică, în Marele Premiu din Bahrain la Formula 1

Aflat pe patul de spital din Bahrain, unde a fost ținut sub observație, de duminică seara, pilotul francez și-a amintit că a fost împotriva „halo”-ului care acum i-a salvat viața.Component al echipei Haas, Grosjean (34 de ani) a luat startul în cursa de duminică, din Bahrain, de pe penultimul loc al grilei de start. A fost startul cu numărul 179 din cariera sa, în Formula 1. Și ar fi putut să fie ultimul... În primul viraj,  monopostul francezului a intrat într-un acroșaj, iar apoi a trecut printr-un gard de protecție, rupându-se practic în două. Scurs din bolid, combustibilul s-a aprins imediat, iar în mai puțin de 30 de secunde mașina a fost mistuită de flăcări. Ca prin miracol, Grosjean a ieșit singur din ea! Fără vreo fractură, ci cu arsuri pe degete. “Sunt ok, oarecum. Mulţumesc mult pentru mesaje. Nu eram adeptul elementului halo acum câţiva ani, dar cred că este cel mai important lucru adus în Formula 1 şi fără el nu v-aş fi putut vorbi astăzi. Mulţumesc staff-ului medical de pe circuit, de la spital şi sper că o să vă pot scrie în curând mesaje pentru a vă spune cum merg lucrurile”, a transmis francezul, de pe patul de spital, într-un mesaj video pe rețelele sociale. Despre „halo” sau celula de supraviețuire s-a vorbit încă din 1982, după moartea lui Gilles Villeneuve și accidentul lui Didier Pironi din Germania. Tema a fost reluată în 1994, când și-a pierdut viața Ayrton Senna, însă abia în 2018 celula de supraviețuire a fost adoptată în Formula 1. Iar apoi, la scurt timp, Marcus Ericsson a ieșit teafăr din monopost deși a pierdut controlul acestuia la o viteză de 350 km/h, la Monza... Practic, „halo”-ul asigură protecția frontală a cockpit-ului, el împiedicând ca pilotul să fie lovit în cap sau în zona gătului de resturi sau de un pneu desprinse dintr-un alt monopost. Sau chiar din propria mașină, așa cum s-a întâmplat cu Senna... 

Pe lângă „halo”, Grosjean a avut noroc că monopostul său n-a izbit un parapet de beton, așa cum mai există pe circuitele auto, ci un perete din benzi metalice care s-au rupt la impact. De asemenea, combinezonul purtat de francez a fost omologat anul trecut de către Federația Internațională de Automobilism (FIA), el asigurând rezistența la flăcări pentru 20 de secunde. În plus, toți piloții de F1 trebuie să treacă, o dată pe an, un test de ieșire din monopost, în caz de pericol.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
PAOK Brugge (EPA) jpg
Otelul Galati Universitatea Cluj (Sportpictures) jpg
Maria Herranz jpg
Vlad Covaliu (Facebook) jpg
Cristiano Ronaldo la Juventus Torino (EPA) jpg
Manchester City Real Madrid jpg
Corvinul Voluntari (Sportpictures) jpg
Cristina Neagu (Sportpictures) jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net