FRF va câştiga 10 milioane de euro în patru ani

Ultima actualizare:

    Torje şi coechipierii săi au primele asigurate pentru o eventuală calificare la turneul final al Euro, graţie noilor sponsori ai naţionaleiFoto: AP
Torje şi coechipierii săi au primele asigurate pentru o eventuală calificare la turneul final al Euro, graţie noilor sponsori ai naţionaleiFoto: AP

Sporturile de masă sunt atractive pentru brandurile ahtiate după publicitate, iar când ai şi rezultate, succesul este garantat. Campania de calificare la Euro 2016, aproape perfectă până în acest moment, a atras sume considerabile în vistieria forului care conduce fotbalul în România.

Instituţia condusă de Răzvan Burleanu a profitat de vântul prielnic suflat în pânze şi a demarat o campanie foarte agresivă de strângere de fonduri. Astfel, în mai puţin de un an, conducerea FRF a schimbat aproape total înfăţişarea echipei naţionale de fotbal, de fiecare dată pe bani grei. Astfel, prima dată s-au semnat două contracte pe patru ani cu doi sponsori ce vor ocupa un rol secundar pe tricourile lui Marica şi compania. Producătorul de bere Bergenbier va plăti Federaţiei 2,3 milioane de euro până în 2019, adică până după Campionatul Mondial din Rusia. Această sumă va creşte cu 1,2 milioane de euro dacă ne vom califica la Europeanul din Franţa, de anul viitor, obiectiv aproape atins. Acelaşi bonus va încasa FRF şi pentru accederea la Mondialul rusesc. 

Mai mult, Bergembier ne poartă şi noroc, fiind ultimul sponsor cu care naţionala a participat la un turneu final, Euro 2008. În acelaşi timp cu Bergembier, alături de fotbalul românesc au venit şi grecii de la Bancpost. Aceştia vor contribui cu 2,2 milioane de euro în următorii patru ani şi vor sta probabil pe spatele sau pe mânecile tricourilor. Apoi, s-a decis schimbarea sponsorului tehnic. Adidas a vrut să continue în condiţii avantajoase doar pentru ei, iar contractul n-a mai fost prelungit. A fost aleasă în schimb o companie spaniolă, mai puţin cunoscută, Joma, dar care ne îmbracă toate naţionalele şi ne mai oferă şi 600.000 de euro. Aceştia vor plăti 1,2 milioane de euro în următorii patru ani, jumătate în echipament, jumătate în bani. La începutul acestei săptămâni a venit însă cireaşa de pe tort. FRF a bătut palma cu Telekom România, parte a gigantulul german din telecomunicaţii, Deutsche Telekom. După modelul Bayern Munchen, T-ul roz urmat de trei puncte va apărea pe pieptul jucătorilor în următorii doi ani şi se va plăti pentru asta trei milioane de euro, plus încă un milion după ce ne vom califica la Euro 2016. În total, veniturile garantate din aceste patru contracte sar de opt milioane de euro, dar ne putem bizui chiar pe 10 milioane de euro, din moment ce accederea la turneul din Franţa e deja o formalitate. 

Euro 2016 ne dă bugetul peste cap

Cei opt milioane de euro acontaţi din noile contracte de sponsorizare, plus bonusurile ce vor sări de două milioane, impresionează la prima vedere, dar şi costurile sunt pe măsură. În 2014, bugetul de salarii şi cheltuieli al FRF a fost de 2,8 milioane de euro, dar acest plafon a fost până la urmă depăşit, ajungându-se la 3,2 milioane de euro. Cum la anul trebuie să ne pregătim de cazare şi transport în Franţa, gazda Euro 2016, e de aşteptat ca aceste sume să explodeze.

Parteneri

image
image
image
image
image
image
Mioveni Unirea Slobozia (Sportpictures) jpg
Farul Rapid (Sportpictures) jpg
Sepsi OSK Sfantu Gheorghe FCSB (Sportpictures) jpg
Ana Maria Branza (Sportpictures) jpg
FC Botosani Dinamo (Sportpictures) jpg
Olimpiu Morutan (Sportpictures) jpg
Novak Djokovic (EPA) jpg
Real Madrid FC Barcelona (EPA) jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net