Noul Logan, motor de ultimă generaţie!

Ultima actualizare:

    Varianta  standard are în plus ABS,  repartitor electronic de  frânare şi AFU; ASR – ESP, airbaguri  laterale faţă; spaţii depozitare  mărite cu 16,6 litri
Varianta standard are în plus ABS, repartitor electronic de frânare şi AFU; ASR – ESP, airbaguri laterale faţă; spaţii depozitare mărite cu 16,6 litri

Cine ar fi crezut că Loganul va evolua vreodată? Poate doar cei de la Dacia care, în optimismul lor, au realizat că numai cu modificări substanţiale pot intra pe mai multe pieţe auto cu pretenţii. De azi, printre ele se numără şi cea din România.

Reporterul Click! a testat noul Logan, în cadrul unui test-drive realizat în Spania. La viteze de peste 130 km/h, Loganul românesc toarce ca o pisică, nu grohăie ca un mistreţ. Cea mai aşteptată maşină în România, noua versiune va fi pusă în vânzare începând cu ziua de luni. Noul model vine cu modificări substanţiale faţă de modelele anterioare.

Pentru un observator avizat al pieţei auto, „substanţiale" ar putea însemna un cuvânt mult prea forţat. Însă, pentru românul cu venituri medii, care caută o maşină eficientă la preţ redus, noua versiune Logan este net superioară celor de dinainte.

Marele câştig al celei mai populare mărci ale Dacia-Renault se cheamă TCe 90,  motorul de ultimă generaţie de mică cilindree, supraalimentat, care face din noul Logan o maşină uşor de condus şi prietenoasă cu mediul (emisii de CO2 de 122g/km).

TCe e un motor turbo pe benzină (disponibil în variantele Ambiance şi Laureate), cu trei cilindri de 898 cmc, care furnizează 66 kW (90 de cai putere) la 5.250 de rotaţii pe minut.

Cu acelaşi tip de motor sunt echipate, din această toamnă, modelele Renault lansate de constructorul francez. Nu e o concesie făcută românilor (cei mai mari cumpărători de Logan), ci e o cerinţă a pieţelor pretenţioase din vest, unde maşinile cu emisii mari de CO2 sunt evitate din cauza taxelor uriaşe de poluare. În plus, noul Logan îi va cuceri pe români cu nivelul scăzut al zgomotului resimţit de pasageri.

Datorită noului tablier montat în spatele motorului, maşina nu mai „vâjâie" ca până acum.

Dacă vine vorba de „fiţe", Logan propune două facilităţi pe care nici nu le-au visat, poate, clienţii din România. Computerul de bord e disponibil pe noul Logan în echiparea Laureate (în afara motorizării GPL). În plus, sistemul de navigaţie şi multimedia cu ecran tactil Media Nav echipează modelele în varianta Laureate, însă cu un cost suplimentar de 300 de euro.

Sandero Stepway 2

Sandero Stepway 2
Sandero Stepway 2

Odată cu Logan, constructorul francez va lansa noile modele, îmbunătăţite, ale Dacia Sandero şi Dacia Sandero Stepway. Ambelor modele li s-a conferit o mai mare robusteţe exterioară, un design dominat de linii curbe, un plus de confort interior şi preţuri mai mici.

Acces (standard)

1.2 16V 75 CP:  6.690 euro

Ambiance

1.2 16V 75CP:  7.600 euro1.2 16V 75CP GPL:  8.300 euro0.9 Tce 90CP:  8.700 euro1.5 dCi 75CP:  9.500 euro

Laureate

1.2 16V 75CP:  8.700 euro1.2 16V 75CP GPL:  8.400 euro0.9 Tce 90CP: 9.800 euro1.5 dCi 75CP: 10.600 euro1.5 dCi 90CP: 11.200 euro

image
image
image
image
image
image
Stație de metrou Tudor Arghezi. foto: Sever Gheorghe
iluzie optica jpg
Prințul William și Kate Middleton  foto   GettyImages jpg
hotel intercontinental jpg
Biserica medievală din Densus  Foto Daniel Guță (1) JPG
Palatul Parlamentului - Casa Poporului FOTO Shutterstock
aeroport cluj pixabay jpg
judecatoarea popiviciu jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net