Îţi doreşti să fii mămică? Înainte de toate, asigură-te că organismul tău este perfect sănătos! Din acest punct de vedere, nutriţia joacă un rol extrem de important! O alimentaţie corectă şi o dietă adecvată te vor ajuta să rămâi însărcinată atunci când îţi propui, îţi vor asigura o sarcină uşoară şi o naştere fără complicaţii. Uite ce trebuie să faci!


Renunţă la alimentele procesate!
Consumul în exces al alimentelor procesate este strâns legat de una dintre cele mai grave afecţiuni de care poate suferi o femeie de doreşte să devină mămică: obezitatea. Este cunoscut faptul că femeile supraponderale întâmpină dificultăţi în a rămâne însărcinate dar se confruntă şi cu o sarcină ce prezintă riscuri. Dacă îţi doreşti un copil, prioritatea numărul unu va trebui să fie legată strict de greutatea ta corporală. Se ştie că alimentele procesate şi semipreparatele aduc multe kilograme în plus. Scapă cât mai repede de ele! Dacă nu, există riscul ca bebeluşul tău să sufere de anomalii ale boltei palatine sau de afecţiuni cardiace.

Alege legume şi fructe în culori variate
Consumă cât mai multe legume şi fructe proaspete şi în culori cât mai variate. Gândeşte-te la dieta ta ca la un curcubeu şi alege alimente care să  corespundă fiecărei nunaţe. Când paleta de culori din farfuria ta va fi completă, vei şti că meniul pe care l-ai ales este unul perfect echilibrat. Acesta va asigura organismului toate vitaminele, mineralele şi nutrienţii de care are nevoie, inclusiv acid folic, una dintre cele mai importante vitamine de care are nevoie bebeluşul tău nenăscut. El reduce riscul apariţiei defectelor de tub neural în timpul dezvoltării fătului.   

Mănâncă legume cu frunze verzi
Legumele cu frunze verzi sunt sursa perfectă de acid folic de care are nevoie o viitoare mămică. Evident, poţi opta şi pentru suplimente alimentare prenatale care să conţină acid folic însă cel luat din natură este mult mai bine asimilat de organism. Specialiştii recomandă ca în perioada prenatală să consumi atât legume cu frunze verzi cât şi suplimente alimentare. 

Colina, o nouă sursă de acid folic
Alimentele bogate în colină ( o vitamină hidrosolubilă extrem de importantă în dezvoltarea fetuşilor) sunt foarte bogate în acid folic. Colina protejează fetusul de afecţiuni ale tubului neural şi se regăseşte în cantităţi mari în humus sau spanac. Specialiştii recomandă să întroduci aceste două alimente în meniul tău zilnic.

Începe dieta prenatală cât mai repede!
În timpul sarcinii ţi se vor schimba obiceiurile alimentare şi vei trece prin perioade în care nu vei putea consuma anumite mâncăruri precum cele grele care conţin carne sau pe bază de brânzeturi pasteurizate. Deci, ar fi bine încă de pe acum să te obişnuieşti cu noul regim alimentar. Să rămâi însărcinată ţine foarte mult de fertilitate şi ovulaţie. Pare simplu, însă trebuie să te pregăteşti din timp, cu luni şi chiar ani înainte. O alimentaţie corectă şi o dietă adecvată te vor ajuta să ai un organism puternic, ce funcţionează perfect, iar bebeluşul tău va fi un copil sănătos.

Loading...