Toate femeile au grijă de tenul lor, folosesc creme peste creme, măşti dintre cele mai bune, merg la tratamente de înfrumuseţare, toate acestea pentru a întârzia apariţia ridurilor. Însă foarte puţine au grijă şi de pielea gâtului. Aceasta este fină, sensibilă şi le trădează adevărata vârstă.


Abia când este prea târziu, când pielea şi-a pierdut fermitatea şi au apărut ridurile, realizăm că trebuia să fi avut mai multă grijă de această zonă. Că ar fi fost bine să ne fi demachiat seara şi pe gât, să fi folosit zilnic cremă cu factor de protecţie şi cremă hidratantă, să fi făcut anumite exerciţii pentru dezvoltarea musculaturii, să fi prevenit apariţia guşii. Prea puţine femei ştiu aceste lucruri. Iată cele mai frecvente greşeli pe care, poate, le faci şi tu.

  • Fluctuezi prea mult în greutate. Dietele stricte, care te fac să pierzi multe kilograme în timp record, pentru ca apoi să te îngraşi din nou, slăbesc elasticitatea pielii corpului. Implicit, pe cea a gâtului. 
  • Porţi bijuterii prea grele. Ele întind şi trag pielea, afectându-i elasticitatea. Poartă gablonţuri grele ocazional, nu în fiecare zi.

  • Te dai cu prea mult parfum pe gât. Acesta usucă excesiv pielea fină şi, în plus, o face sensibilă la soare. Mai bine aplici parfum între sâni, după urechi şi la încheieturile mâinilor.

  • Când faci sport, uiţi de zona gâtului. Trebuie să ştii că şi pentru gât există exerciţii care păstrează fermitatea pielii. Stai pe scaun şi ridică faţa spre tavan. Deschide gura, încercând să aduci buza de jos peste cea de sus. Stai aşa 3 secunde, relaxează, apoi repetă exerciţiul de 10 ori.
  • Acordă aceeaşi atenţie gâtului, ca şi feţei. Demachiază-te în fiecare seară şi pe gât, aplică măştile până mai jos, spre decolteu, şi foloseşte creme hidratante. Optează pentru produse care conţin acid hialuronic, retinol, vitamina C, care cresc producţia de colagen. 

Cum scapi de guşă

Guşa apare în primul rând atunci când te îngraşi. Kilogramele în plus se distribuie nu doar pe abdomen şi coapse, ci peste tot, inclusiv sub bărbie. Astfel, ca să elimini guşa trebuie, evident, să slăbeşti.

„Cele mai periculoase alimente sunt dulciurile şi produsele de patiserie, care conţin grăsimi ce se depun rapid. Nocive sunt şi mezelurile, prăjelile şi alimentele procesate”, explică prezentatoarea emisiunii „Sport, dietă şi o vedetă” de la Kanal D, Florentina Opriş.

Dacă ai o greutate normală, mergi la endocrinolog pentru o consultaţie. Dezechilibrele glandei tiroide au, de obicei, asemenea efecte adverse. Postura incorectă duce şi ea, în timp, la formarea guşii.

„Nu sta cocoşată, cu capul în piept. Ţine bărbia în sus, în felul acesta antrenezi şi muşchii gâtului”, te mai sfătuieşte specialista.

Pe aceeaşi idee, e indicat să faci anumite exerciţii de întărire a musculaturii: trei serii a câte 20 de răsuciri a capului stânga-dreapta şi alte trei serii a câte 20 de aplecări a capului sus-jos. Abdomenele în care menţii capul şi bărbia în contracţie sunt şi ele folositoare. De asemenea, mai poţi face masaj a zonei cu probleme, cu mişcări ale degetelor de jos în sus, folosind un ulei esenţial de salvie sau ti-tree (câteva picături, adăugate într-o bază de ulei de migdale sau de măsline).

Aspectul pielii, dat de alimentaţie

Stilul alimentar pe care îl ai ţi se citeşte pe faţă. La propriu. Unul sănătos, echilibrat, corect, îţi fac o piele luminoasă şi curată, în timp ce unul bogat în grăsimi şi dulciuri pot cauza acnee şi îmbătrânire prematură. Pentru a avea o piele sănătoasă trebuie să o protejezi împotriva deshidratării şi a ridării. Acest lucru se face prin consumul de acizi graşi Omega 3 şi 6, pe care îi găseşti în uleiul de măsline, în nuci, carne de peşte şi soia. De asemenea, trebuie să mănânci alimente bogate în vitamine cu rol antioxidant, care curăţă organismul, redând pielii aspectul sănătos şi îngrijit. Vitaminele A, C şi E, datorită proprietăţilor antioxidante, contracarează efectele negative ale radicalilor liberi, prevenind astfel îmbătrânirea prematură a pielii. Vitamina A se găseşte în majoritatea fructelor şi legumelor, cea mai mare concentraţie având morcovul, produsele lactate şi gălbenuşul de ou. Citricele, kiwi, caisele, pepenele şi strugurii sunt cocktailul de vitamine şi minerale ce fac tenul şi părul să arate impecabil. 

Pe de cealaltă parte, mâncarea de la fast-food şi semipreparatele, bogate în grăsimi, aditivi şi coloranţi, încarcă tenul. Dulciurile trebuie şi ele consumate cu moderaţie deoarece contribuie la îngrăşarea pielii şi la apariţia acneei. Sarea în exces provoacă pierderea elasticităţii, iar fumatul şi alcoolul deshidratează pielea, dându-i un aspect flasc, îmbătrânit. 

 
 
Loading...