Grăsimile sunt componente esențiale ale organismului, jucând un rol important în buna funcționare a acestuia. Sunt de mai multe tipuri. Cunoscând diferențele dintre ele, le poți alege pe cele care te ajută să ai o dietă echilibrată.


Grăsimile saturate, avantaje și dezavantaje

De obicei, grăsimile saturate sunt solide la temperatură normală și se găsesc în produsele de origine animală: carne, unt, lapte, brânză, dar și în uleiul de palmier, margarină, prăjituri, chipsuri, produse de patiserie, înghețată. Excesul de grăsimi saturate poate duce la apariția hipertensiunii arteriale, infarctului și aterosclerozei, poate crește nivelul colesterolului în sânge și șansele de a dezvolta boli de inimă.

Grăsimile nesaturate, de ajutor în organism

Ajută la absorbția vitaminelor, scad riscul accidentelor vasculare, reglează nivelulului colesterolului din sânge. Se împart în două categorii  ̶  grăsimi mononesaturate și polinesaturate.Cele mononesaturate se găsesc în măsline, în uleiul de rapiță, în avocado, caju și alune. Cele polinesaturate sunt numite și acizi grași  ̶  Omega-3 și Omega 6. Sursă de Omega-3 sunt sardinele, somonul, macroul, heringul, păstrăvul și tonul. 

Află ce alte alimente cu grăsimi bune pentru organism trebuie să consumi pe clickpentrufemei.ro.

 

Iaurtul sărac în grăsimi scade tensiunea arterială

Cum ne ajută grăsimile esenţiale Omega 3 şi Omega 6

Loading...