Despre alimentele cu amidon circulă o mulțime de mituri. Unii spun că acesta este bun pentru siluetă, alții că, dimpotrivă, îngrașă. Acest carbohidrat este complex sănătos și aduce mai rapid senzația de sațietate.


 

Cartofii reglează tranzitul intestinal

Cartoful este o sursă foarte bună de polizaharide, adică de amidon. Acesta, în stare crudă, este greu de digerat, de aceea, se recomandă pregătirea lui termică. O mică parte din amidonul ingerat nu se digeră în intestinul subţire, ci trece în colon. Amidonul rezistent la digestie reglează tranzitul intestinal. Un cartof de mărime medie oferă aproximativ 100 de calorii, deci poate face parte din meniul unei cure de slăbit.

Orezul se asimilează rapid

Este un aliment ce conţine cea mai mare cantitate de amidon dintre toate cerealele. Amidonul din orez este depozitat în cereală sub formă de granule foarte mici (2-10 microni, de 20 de ori mai mici decât cele prezente în bobul de orz şi de 70 de ori mai mici decât cele din cartof), care, ajunse în stomac, se distribuie mai bine pe suprafaţa pereţilor gastrici, putând fi uşor atacate de sucurile gastrice. În acest fel, asimilarea amidonului este mai rapidă. Persoanele supraponderale trebuie să consume orez fiert, fără condimente, sare sau zahăr.

Descoperă ce alte alimente te ajută să-ţi menţii silueta pe clickpentrufemei.ro.

 

Calciul, aliatul siluetei tale

Trucuri ca să-ţi menţii silueta

 
 
Loading...
Citeste tot despre: