Ce chin să se trezească dimineaţa la prima oră ca să meargă la şcoală! Ar da orice pentru încă 10 minute de somn! Ar renunţa cu plăcere chiar şi la micul dejun. Totuşi, prima masă a zilei este extrem de importantă pentru elevii care au nevoie de energie şi concentrare. Prezentatoarea tv Florentina Opriş are câteva idei sănătoase pe care părinţii grăbiţi le pot face pentru copiii lor somnoroşi.


Să-ţi începi ziua cu dreptul implică un mic dejun corect, sănătos, săţios. E important mai ales pentru copiii în creştere, care merg la şcoală şi au nevoie de energie, de putere de concentrare. Trebuie să conţină carbohidraţi de bună calitate, fibre, proteine şi grăsimi. Şi cel puţin un preparat să fie cald, pentru a ajuta maşinăria numită „digestie” să se pună în funcţiune. O cană cu lapte cald, o felie caldă de pâine prăjită sunt variante mult mai potrivite şi reconfortante pentru stomac decât felurile de mâncare proaspăt scoase din frigider.

„Cerealele integrale sunt o bună sursă de vitamine şi minerale care stimulează memoria şi atenţia. Fibrele din compoziţie dau senzaţia de saţietate şi ajută digestia. Proteinele se găsesc în ouă, mezeluri de bună calitate (citiţi eticheta!), dar şi în nuci, migdale. Copiii au nevoie şi de calciu, care se găseşte în lapte, iaurt, brânzică, unt”, spune Florentina Opriş, prezentatoarea emisiunii „Sport, dietă şi o vedetă” de la Kanal D, care vine cu 7 variante de mic dejun.

Sendvişurile

Se prepară rapid din tot felul de combinaţii: pâine integrală cu unt, salată, cremă de brânză, o şuncă de bună calitate, castravete, ardei gras şi orice altceva preferă cel mic. Combinaţiile sunt nesfârşite. 

Ce îi puteţi pune pe pâine

O altă variantă de mic dejun constă într-o cană cu lapte cald şi o felie de pâine prăjită, peste care pui fie un pate făcut în casă (din ficat de pasăre gătit cu ceapă şi pasat apoi cu unt şi condimente), fie o cremă de brânză cu mărar. Mai poate mânca pâine prăjită cu unt şi un magiun de prune, fără zahăr.

Ouăle

Sunt bune în omletă, dar, pentru că toată lumea e pe fugă dimineaţa, le puteţi fierbe de cu seara şi păstra la frigider. Dimineaţa, copilul le poate mânca tăiate rondele şi puse pe o felie de pâine prăjită cu unt sau cu puţină brânză. Ouăle reprezintă o sursă sănătoasă de proteine şi vitamina D. Trebuie să ştii că, dacă e prea mult tratat termic, oul devine indigest, iar substanţele nutritive sunt mai greu asimilabile de organism.

Brioşele sărate

Îi plac brioşele? Puteţi prepara de cu seara brioşe sărate din ouă, brânză, caşcaval, legume tocate mărunt, şuncă şi, dacă e nevoie, puţină făină, în diverse combinaţii. Dimineaţa le poate mânca alături de o cană de lapte cald.

Iaurtul cu fructe

Copiilor le plac iaurturile cu fructe. Însă decât să-i cumperi unele gata preparate, cu zahăr şi arome, mai bine combini un iaurt natural cu banane, quinoa, afine şi fructe uscate, care să dea dulceaţă. Este o variantă infinit mai sănătoasă.

Laptele cu cereale

O masă rapid de preparat, sănătoasă şi săţioasă, atâta timp cât cerealele sunt integrale. Evitaţi-le pe cele dulci, cu zahăr, ciocolată şi E-uri. Mai degrabă pui o linguriţă de miere peste fulgii de ovăz şi de porumb, decât să-i cumperi unii procesaţi. 

Orezul cu lapte, făcut de cu seara, fără zahăr, decorat cu fructe şi seminţe, poate fi o altă variantă sănătoasă şi gustoasă de mic dejun pentru copiii grăbiţi.

Copiii le iubesc, dar sunt de evitat

La micul dejun, mulţi copii ar mânca ceva dulce – o gogoaşă cu lapte, un croissant, o plăcintă de la patiserie, clătite sau cereale cu ciocolată. Însă zahărul e periculos, dă dependenţă, predispune la îngrăşare şi dă energie doar pe termen scurt. După doar câteva ore, copiii se vor trezi obosiţi şi înfometaţi de parcă nu ar fi mâncat nimic de dimineaţă. Nici prăjelile sau o felie de pizza nu sunt indicate la prima oră, căci suprasolicită sistemul digestiv, care încă încearcă să „se trezească la viaţă”. Grăsimile sunt greu de digerat şi pot da reflux acid şi dureri de stomac.

 

Loading...
Citeste tot despre: