Odată cu trecerea iernii, organismul resimte schimbările bruşte de temperatură. Se instalează astfel astenia de primăvară, o stare caracterizată prin lipsa de vitalitate şi oboseală generală.


„Trecerea bruscă de la temperaturi sub 0˚C la temperaturi de peste 10˚C ne solicită organismul, acesta fiind nevoit să se adapteze rapid la schimbările meteo. De aceea, corpul trebuie să îşi ia necesarul de nutrienţi şi vitamine dintr-o alimentaţie echilibrată. Sportul şi odihna corespunzătoare nu trebuie neglijate pentru a trece cu succes peste aceste provocări”, a declarat Corina Zugravu, Preşedintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie, care ne oferă câteva recomandări pentru a trata această problemă şi a reveni la un stil de viaţă activ şi sănătos:

  1. Alimentaţia echilibrată. Consumul de legume verzi, care apar odată cu încălzirea vremii, completează necesarul de vitamina C al organismului. Urzici, ştevie, usturoi verde, ceapă verde, lobodă, leurdă, mărar, toate au un aport ridicat de vitamina C, fiind în acelaşi timp hipocalorice, rehidratante şi mineralizante.  
  2. Exerciţiile fizice pe­riodice. În urma prac­ticării diferitelor sporturi, se stimulează producerea de serotonină (hormonul fericirii) şi endorfină, două substanţe care generează o stare de bine în tot organismul.
  3. Odihna corespunzătoare pentru recăpătarea energiei. Pentru o refacere completă a celulelor, este nevoie de un somn de 7 - 8 ore pe noapte. În urma eforturilor corpului de a se adapta la noile condiţii, o odihnă corespunzătoare asigură recăpătarea energiei şi un tonus de invidiat. De asemenea, berea, chiar şi cea fără alcool, conţine substanţe provenite din hamei care asigură un somn mai odihnitor.
Loading...