Eşti ceea ce mănânci, zice o vorbă des întâlnită în viaţa de zi cu zi. În ultimii doi ani rapoartele Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii avertizează că nivelul poluării din marile oraşe europene a crescut de cinci ori faţă de acum 10 ani.


Nutriţionistul britanic Jane Clarke susţine că efectele nocive ale poluării pot fi estompate, diminuate şi chiar neutralizate cu o alimentaţie corespunzătoare. Şi cum nimic nu este mai sănătos pentru organismul nostru decât o gură de oxigen, iată cele cinci alimente miraculoase care ne scapă de afecţiunile psihice şi fizice produse de gazele de eşapament, emisiile fabricilor şi alte elemente toxice din oraşe.

  1. Uleiul de măsline. Conţine vitamina E care îmbunătăţeşte activitatea plămânilor şi stimulează acizii graşi în reducerea inflamaţiilor. Este suficient să îl consumaţi într-o salată pe zi.
  2. Avocado. Conţine în cantităţi considerabile vitamina E care este esenţială în întărirea sistemului imunitar şi combaterea efectelor poluării. Este foarte important să mâncaţi alături şi o lămâie pentru a vă asigura vitamina C.
  3. Nuci. Conţin Omega 3 sub forma acidului alfa-linolenic care are un rol deosebit de important în lupta contra efectelor poluării. La 28 g consumate e bine să mâncaţi şi un iaurt grecesc, gras.
  4. Broccoli. Conţine vi­­ta­mina B care are un efect extraordinar în reducerea inflamaţiilor de la nivelul căilor respiratorii superioare. În plus, apără inima de diferite afec­ţiuni şi protejează creierul de afecţiuni neurodegenerative.
  5. Uleiul de peşte. Somonul, sardinele, păstrăvul şi merluciul sunt bogaţi în acizi graşi omega 3. Având în vedere concentraţia se recomandă ca după ce aţi consumat timp de o lună, să luaţi o pauză de două săptămâni.
 
 
Loading...