Lumea o cunoaşte drept „vitamina razei de soare”, pentru că e produsă atunci când pielea noastră începe să se bronzeze şi are un rol vital în funcţionarea organismului nostru. Vitamina D nu poate fi luată numai prin alimentaţie, iar acest lucru face ca unul din cinci adulţi şi respectiv unul din şase copii să aibă mari probleme cauzate de deficitul ei. Iată care sunt semnele!


Infecţii repetate

Vitamina D are un rol important în sistemul imunitar, pe cele două compartimente ale sale: adaptativ şi natural. Răciţi des, tuşiţi, răguşiţi sau aveţi infecţii? Este şi din cauza deficitului de vitamina D. Atenţie, un nivel scăzut de vitamina D în organism predispune la cancer colorectal, de prostată, cancer la sân, cancer la pancreas şi afecţiuni autoimune, conform ”Daily Mail”.

Depresie

Vitamina D este foarte importantă în menţinerea nivelurilor de serotonină în creier. Aceasta este un neurotransmiţător responsabil cu starea de spirit. Toamna şi iarna, peste 80% dintre oameni suferă de depresie din cauza lipsei soarelui, ceea ce duce la scăderea nivelului de vitamina D din organism.

Oboseală cronică

Vitamina D este esenţială în convertirea mâncării în energie. Deficitul de vitamina D vine întotdeauna la pachet cu o stare de oboseală cronică pentru că organismul nu mai asimilează nutrienţii din mâncare. Scade rezistenţa musculară, apar senzaţiile de sleială şi somnolenţă acută.

Dureri de încheieturi

Vitamina D este esenţială în asimilarea calciului şi fosforului în oase. Acestea două au un rol important în apariţia osteomalaciei (boala oaselor moi) şi a osteoporozei (boala oaselor casante, din cauza pierderii densităţii). Un deficit de vitamina D din organism poate produce afecţiuni grave la nivel osos, blocând asimilarea calciului pe termen lung.

Dureri musculare

Durerile musculare apărute din senin, în absenţa unei activităţi fizice sunt cauzate de lipsa vitaminei D din organism. Vitamina D intră în celulele musculare atunci când este metabolizată şi produce contracţiile musculare, care sunt vitale în dobândirea puterii musculare şi întărirea oaselor. De aceea, se recomandă celor care fac fitness să menţină un nivel pozitiv de vitamina D.

Loading...