Anghinarea este renumită pentru virtuțile sale digestive. Conținutul de minerale și aportul de fibre recomandă consumul acestei legume în sezonul cald.


Anghinarea are puține calorii (18 kcal/100 grame), iar bogăția de fibre este remarcabilă (5,4 grame/100 grame). Această legumă este bogată în magneziu, calciu și fier. În privința vitaminelor, vorbim despre B9 (acid folic).

Anghinarea este apreciată pentru efectele sale la nivel hepato-biliar. Conține cinarină, o substanță care facilitează producerea bilei, dar și evacuarea acesteia din vezică, precum și inulină, un glucid care stimulează tranzitul și contribuie la echilibrul florei intestinale. Mai mult, datorită aportului său de minerale, leguma este recomandată în dieta copiilor, femeilor însărcinate și vârstnicilor, persoane care au nevoie de calciu și de magneziu.

Anghinarea trebuie bine mestecată pentru a elimina efectul de balonare. Nutriționiștii recomandă să fie consumată în cantități mici sau asociată cu orez ori paste. 

Legumele mici de culoare violet sunt foarte gustoase crude și putem profita de conținutul lor de vitamina C (10 mg/100 grame). A se consuma cât mai curând de la cumpărare.

Ceaiul de anghinare

Frunzele de anghinare au proprietăţi hepatoprotectoare şi stimulente ale funcţiei hepatice. De asemenea, au şi funcţia de a creşte debitul de bilă secretată. Ceaiul de anghinare este recomandat, în special, în disfuncţii hepatobiliare (de exemplu insuficienţă biliară), în colecistite, în hepatitele subacute, cronice şi chiar în preciroză. În ceaiuri se pune o linguriţă de frunze de anghinare la o cană de apă şi se beau maxim două căni pe zi.

Loading...