Calciul, mineral esenţial pentru buna funcţionare a corpului, furnizează energie pentru inimă, muşchi, nervi şi sânge. Când această substanţă lipseşte din corp, organismul are de suferit. Palpitațiile, leșinul, insomniile sau pierderile minore de memorie sunt câteva dintre semnalele pe care corpul ți le transmite pentru a te avertiza că nu are suficient calciu.


Doza zilnică de calciu (800-1.200 mg) asigură nu doar buna funcționare a organismului, ci ajută și la menținerea greutății și îmbunătățeste starea de sănătate.

Laptele și brânzeturile degresate, iaurtul cu conținut scăzut de grăsimi, ouăle, soia, peștele de apă sărată (sardine, ton) sau somonul, susanul, alunele, nucile, migdalele, semințele de floarea soarelui, fasolea uscată, conopidă, broccoli și țelină sunt bogate în calciu. 

Pe de altă parte, există câteva alimente care "fură" calciul din organism, pe care ar trebui să le consumi cumpătat. Iată care sunt acestea: 

Alimentele care îți fură calciul din organism

SAREA

Consumul excesiv de sare poate duce la creșterea tensiunii arteriale și la boli cardiovasculare. Mai mult, consumul mare de sare poate favoriza excreţia renală a calciului. Prin acest lucru, creşte şi riscul de apariţie a osteoporozei.

Cu toate acestea, studiile arată că românii o utilizează în cantități mari pentru asezonarea alimentelor. Iată câteva ponturi pentru a reduce utilizarea sării în alimentație. Iată cu ce o poți înlocui.

CARNEA

Atenţie sporită necesită şi consumul de carne, fiindcă aceasta conţine aminoacizi care, atunci când depăşim un aport de 100 g pe zi, se transformă în acid uric. Acesta se elimină din organism împreună cu calciul.

CAFEAUA

Consumul de cafea a fost asociat cu un risc crescut de fracturi în unele studii observaționale. La fiecare ceașcă de cafea pierdem până la 6 miligrame de calciu, iar dacă o bem zilnic riscăm mai mult decât cei care nu beau cafea să facem osteoporoză. Pe de altă parte, efectul poate fi combătut prin consumul de alimente care conțin calciu. 

Află continuarea pe clickpentrufemei.ro!

Legumele care conțin mai mult fier decât carnea

Negii: tratament și metode de prevenire a apariției lor

 

Loading...
Citeste tot despre: