Vitaminele, proteinele şi mineralele din alimente îşi pierd din valoarea nutritivă atunci când sunt preparate. Click te învaţă cum să alegi vasele de gătit pentru a păstra întregi proprietăţile alimentelor.


Prăjirea alimentelor e cel mai discutat subiect de către nutriţionişti când vine vorba de mâncare sănătoasă. Şi nu e vinovat doar uleiul, ci şi vasul în care gătim.

Unele tigăi conţin substanţe nocive care pot altera mâncarea. O tigaie „sănătoasă" trebuie să fie fabricată din aluminiu, care repartizează căldura integral, să aibă un înveliş antiadeziv şi să indice temperatura optimă de gătire.

Tigăile din teflon au înlocuit substanţele nocive, PFOA (scade fertilitatea şi afectează fetuşii), cadmiu şi plumb, utilizate în mod curent pentru realizarea învelişurilor antiadezive cu un polimer cunoscut sub denumirea de politetrafluoretilenă (PTFE). Tigăile de calitate sunt fabricate din aluminiu, care e un bun conductor de căldură.

Marele avantaj al tigăilor din teflon

Învelişul non-adeziv permite gătitul fără grăsimi, reducând riscul bolilor cardio-vasculare şi al cancerului. Astfel, mâncarea nu se arde, nu se afumă, îşi păstrează proprietăţile nutritive şi e slabă caloric.

Jena, cele mai bune pentru copt

Vasele de tip jena sunt făcute dintr-o sticlă tratată astfel încât să reziste la temperaturi mari şi să nu se spargă uşor. Ele distribuie uniform căldura şi se folosesc în special pentru gătitul la cuptor, pentru prepararea fripturilor, legumelor sau a deserturilor.

 
 
Loading...
Citeste tot despre: