Dacă vrei ca alimentaţia din sezonul rece să nu-şi pună amprenta pe silueta ta şi să scapi de kilogramele nedorite, încearcă dieta bogată în proteine. Revista „Click! pentru femei“ îţi spune cum să procedezi!


Cele mai multe regimuri de slăbit presupun înfometarea, iar acest lucru duce la lipsirea organismului de vitamine şi minerale, ceea ce poate avea repercursiuni grave asupra sănătăţii. Dieta pe bază de proteine asigură un complex suficient de substanţe nutritive, iar procesul de eliminare a toxinelor şi de remodelare corporală se desfăşoară într-un ritm normal, sănătos.
Beneficiile acestei cure
Proteinele consumate zilnic constituie aproximativ 20% din aportul caloric. Dieta de bază de proteine presupune un aport caloric mai mare, de aproximativ 50%, conţinând alimente precum carne, brânză şi ouă. Deoarece proteinele asigură saţie­tate pe o perioadă îndelungată, urmând acest regim te vei simţi mereu sătulă. De ase­menea, odată începută dieta, vei renunţa la carbohidraţi, iar pentru a căpăta energie, organismul va fi nevoit să ardă grăsimea acumulată de-a lungul timpului.  Avantajul dietei pe bază de proteine e că menţine masa musculară, iar câteva ore de sport pe săptămână te vor ajuta să ajungi mult mai repede la silueta visată. După ce ai ajuns la greutatea dorită, nu renunţa brusc la dietă. Pentru a te menţine în formă, evită să consumi dulciuri şi carbohidraţi.
Principiile dietei proteice
Ca orice regim, dieta pe bază de proteine trebuie urmată cu stricteţe pentru a da rezultate. Aşadar, trebuie să ai trei mese principale pe zi, la ore fixe. Mâncarea preparată trebuie fiartă sau pregătită la cuptor, fără grăsimi şi exces de sare. Porţiile nu au cantităţi fixe, aşadar, poţi mânca oricât doreşti. Pe lângă proteine, introdu zilnic în dieta ta legume, deoarece organismul are nevoie şi de fibre pentru a se simţi bine. Nu uita să consumi cât mai multă apă plată pentru a elimina toxinele.
Alimente interzise
• produse de panificaţie şi de patiserie;
• zahăr;
• miere;
• alcool;
• băuturi carbogazoase şi sucuri;
• cartofi.
Alimente permise
• carne slabă de pui, vită, peşte;
• ouă;
• brânză, iaurt degresat;
• legume;
• ceai, cafea neîndulcite;
• fructe (mere, prune, ­ananas, kiwi, portocale).

Cât te costă un meniu pe trei zile
Ziua 1
Mic dejun: 1 ou fiert, legume crude;
Prânz: carne slabă de pui, legume la cuptor;
Cină: carne slabă de pui, salată de morcovi cruzi.
Ziua 2
Mic dejun: piept de pui la grătar, salată de roşii;
Prânz: carne slabă de vită, legume la cuptor;
Cină: carne de pui sau vită, salată de varză proaspătă
Ziua 3
Mic dejun: 1 ou fiert, legume proaspete;
Prânz: peşte cu legume la grătar;
Cină: peşte la cuptor cu salată de legume

Click! a socotit cât te costă aceste alimente:
10 ouă-5 lei
ardei-4,5 lei/kg
morcov-1,5 lei/kg
piept de pui-21 lei/kg
roşii-7 lei/kg
pulpă de viţel-26,5 lei/kg
varză-1 leu/kg
păstrăv-22 lei/kg
TOTAL: 88,5 lei

 
 
Loading...