De cele mai multe ori, mesele copioase de Sărbători se transformă în disconfort și probleme de sănătate pentru cei mai mulţi dintre noi. Florin Damsa, specialist în fitness şi culturist cu experienţă, ne-a dat câteva sfaturi pentru a știi cum și cât să mâncăm, astfel încât să un ne stricăm Sărbătorile.


“De Crăciun avem tendinţa de a mânca mai mult sau chiar de a exagera! Trebuie să fim atenţi la ce alimente consumăm, ca să un fie bogate în grăsimi, zaharuri, sare, toate acestea ne pot face rău. Este de evitat pe cât se poate o categorie de alimente precum: carnea tocată, smântâna foarte grasă, sucurile carbogazoase şi pline de zahăr, slănina, produsele care conţin foarte mult zahăr, precum prăjiturile, băuturile alcoolice, maioneza, produsele care sunt prăjite în ulei, precum chiftelele, şniţel şi alte preparate de genul”, ne-a spus Florin Damsa.

Cum să nu ne îngrăşăm de Crăciun?

“Masa de Crăciun este foarte bogată în calorii şi conţine multe feluri de mâncare. Pentru a nu ne îngrăşa, trebuie să mâncăm cu moderaţie şi să nu consumăm din toate felurile de mâncare la o singură masă.

Aperitivul, salata boeuf, cozonacul, friptura de porc, sarmalele, ouăle umplute sunt câteva din preparatele care un lipsesc de pe masa de Crăciun şi sunt foarte tentante. Recomand să alegem 2 sau 3 preparate din care să mâncăm cu moderaţie pentru a nu ne îngrăşa. Dacă pe masă găsim printre toate aceste preparate legume, nu le evitaţi în a le consuma în special cu preparatele foarte bogate în grăsimi, precum friptura de porc.

florin-damsa_1.jpeg

florin damsa
Florin nu suporta ora de sport și era batjocorit de colegi

Câteva trucuri pentru a reduce din calorii!

- La preparararea produselor din carne folosiţi cuptorul în loc să le prăjiți în ulei.  
- Folosiţi îndulcitori naturali la prepararea prăjiturilor, precum ştevia sau peritolul cu zero calorii.
- Salata de vinete este o variantă foarte sănătoasă şi slabă în calorii dacă eliminăm maioneza şi o preparăm cu ceapă şi ulei de măsline.

- Să nu uitam să facem şi puţină mişcare în aer liber după ce am luat masa sau câteva exerciţii de interior – genuflexiuni, alergare pe loc, fandări, jocuri în grup care presupun mişcare.  

Cine e Florin Damsa și cum și-a transformat viața de la copil obez, la campion de fitness

Acum culturist şi sportiv de elită, tânărul a apărut pe la diverse emisiuni TV cu povestea lui uluitoare. “La 12 ani am ajuns să cântăresc 80 de kg, ceea ce a început să mă îngrijoreze şi să îmi pun semne de întrebare. Mă întrebam: dacă la 12 ani am 80 kg, la 20 cum o să fiu!? O să ajung să am peste 100 kg lejer. M-am motivat, pur şi simplu am vrut să fac o schimbare în viaţa mea, să nu mai fiu luat peste picior de colegii de clasă care făceau glume pe seama greutăţi mele. Un alt aspect care m-a motivat a fost să pot să alerg la fotbal să un mai fiu cel care stă în poartă. Uram ora de sport pentru că nu puteam face aproape nimic”

florin-damsa_3.jpeg

florin damsa
Așa arăta Florin Damsa în copilărie. Avea 80 kg
Foto: arhivă personală

”Neavând nicio cunoştinţă în materie de nutriţie sau sport am început să nu mai mănânc dulciuri, pentru că ştiam că îngraşă. După care, am început să nu mai mănânc grăsimi, evitând orice aliment care le conţinea, oricât de puţină ar fi fost, îl refuzam şi făceam foamea. Mă înfometam pentru a slăbi cât mai mult. Am ajuns să fiu obsedat de a da jos kilogramele în plus. Erau zile când nu mâncam. Alimentaţia mea se baza în mare parte pe alimente foarte scăzute în grăsimi, mă uităm pe fiecare aliment în parte câte grăsimi are şi am ajuns să consum în mare parte doar carbohidraţi şi batoane pentru slăbit. O dată ştiu că am şi leşinat. Am ajuns să cântăresc 53 de kilograme. Pe la 14 ani am mers prima dată la sală şi acolo am dat de reviste de culturism şi fitness. Am început să mă pasioneze acele corpuri bine lucrate şi am zis că aşa vreau şi eu să fiu. Am început să tot culeg informaţii din diferite reviste de cultusism, am învăţat cum trebuie sau în ce constă o alimentaţie sănătoasă în care trebuie să consum proteine, carbohidraţi şi grăsimi pentru a acumula masă musculară".

florin-damsa_4.jpeg

florin damsa
Așa a ajuns să arate Florin Damsa datorită ambiției

"În timp, am tot acumulat informaţii şi la 17 ani am mers pentru prima dată la un concurs de culturism, unde am luat locul 3, ceea ce m-a motivat. Am întâlnit persoane importante din culturismul spaniol, care m-au ajutat şi m-au îndrumat. În ziua de azi concurez în Federaţia National de Culturism şi Fitness Spaniolă – IFBB PRO League. Am un palmares destul de bogat în concursuri internaţionale şi sunt antrenor de culturism şi fitness omologat de liga profesionistă de culturism şi fitness IFBB PRO League. Nu mi-aş fi imaginat vreodată că, de la copilul obez căruia nu îi plăcea sportul, să ajung sportiv de performanţă şi antrenor de fitness şi culturism. După un an de absenţă de pe scena concursurilor de culturism am luat decizia să revin în forţă în 2020 la prestigiosul concurs Mister Olympia, care se va ţine în Spania, Alicante. Am început pregătirea împreună cu antrenorul meu, Emilio Martinez, în urmă cu mai mult de trei luni. Sunt foarte srict cu dieta, cântăresc toate alimentele, fac exerciţii cardio în fiecare zi, la 6 dimineaţa, pentru a accelera arderea grăsimilor. Mănânc de 6- 7 ori pe zi şi beau peste 5 litri de apă zilnic. Un antrenament durează până la două ore. 2020 cu siguranţă va fi anul meu!”, ne-a spus Florin Damsa. 

Citește și:

Leacul perfect pentru mahmureală, dezvăluit de Horia Vîrlan. Ciorbă de potroace, rețetă pas cu pas

În cât timp iese alcoolul din organism la bărbați și la femei. Șoferii trebuie să știe asta dacă au băut de Sărbătorii

 
 
Loading...