Dacă după consumul de lactate apar simptome precum balonare, gaze, crampe, diaree sau vărsături, înseamnă că nu poţi consuma lapte şi derivate din lapte.


Există însă anumite alimente care înlocuiesc lactatele. Află care sunt acestea din noul număr al revistei „Click! pentru femei“!

Lactate fără lactoză

Produsele lactate sunt importante pentru organismul uman, datorită aportului de calciu şi vitamine. Acestea pot fi consumate în varianta fără lactoză. Există lapte de vacă fără lactoză sau cu migdale, din ovăz, din cânepă, din soia sau din cocos. Şi produsele lactate fermentate sunt tolerate, deoarece fermentaţia elimină zahărul din lapte. Kefirul şi brânza se numără printre lactatele fermentate.

Anumite sortimente de iaurt

Sunt indicate iaurturile ce conţin bacterii active, care se hrănesc cu lactoză şi, astfel, o împiedică să ajungă în organism. Ai nevoie de iaurt pentru a regenera flora intestinală şi pentru un aport  de vitaminele B2, B12, calciu şi potasiu.

Surse alternative de calciu

Organismul are nevoie în permanenţă de calciu pentru a putea funcţiona la parametri optimi. Pe langă lactate, există o mulţime de produse bogate în calciu, recomandate celor afectaţi de intoleranţă la lactoză: sardine, broccoli, tofu, suc de portocale sau laptele de nucă.

Alimentaţie variată

Chiar şi în cazul acestei intoleranţe, poţi avea o alimentaţie variată. E permis consumul de carne de porc, pui sau peşte, lângă care poţi servi ciuperci, fasole, spanac sau varză. Ai undă verde şi la fructele de mare, cereale integrale şi paste. Te poţi juca cu aromele şi poţi pregăti mese îmbelşugate.

 

 
 
Loading...
Citeste tot despre: