O alimentație sănătoasă este bazată, în mod evident, pe alegerea unor ingrediente cu mai puține grăsimi, dar bogate în minerale și vitamine. În același timp, o alimentație sănătoasă depinde în mare măsură de obiceiurile noastre atunci când suntem la masă, dar și când mergem la cumpărături, sau de cât de mult punem în farfurie.


Astfel, există multe obiceiuri care ne pot ajuta să mâncăm mai echilibrat și fără să renunțăm la toate alimentele noastre preferate. Iată, așadar, câteva schimbări pe care le poți face pentru a mânca mai sănătos:

Nu mânca pe fugă

Ritmul în care mănânci influențează în mare măsură cât de mult mănânci, dar și cât de probabil este să iei în greutate. Apetitul, cantitatea de mâncare pe care o consumi, dar și senzația de sațietate sunt controlate de hormoni. Aceștia trimit de fiecare dată un semnal creierului când ți-e foame sau când ești sătul. Totuși, durează 20 de minute până când creierul primește acest semnal, așa că, dacă mănânci mai încet, nu există riscul să mănânci mai mult decât trebuie.

Există studii făcute în acest sens care au arătat că, atunci când mănânci mai încet, vei consuma mai puține calorii la masă, fapt care te va ajuta să îți menții greutatea sau să pierzi kilograme.

Folosește propriile ingrediente

Chiar dacă nu ne este tuturor la îndemână, folosirea ingredientelor pe care le-ai crescut acasă poate face diferența când vine vorba de mâncat sănătos. Poți opta pentru plantarea ierburilor aromatice în ghivece sau chiar în propria grădină, dar și a legumelor, pe care le vei folosi de fiecare dată în stare proaspătă.

Dacă ai posibilitatea, poți alege să crești și câțiva boboci de gasca pentru carnea lor gustoasă sau pentru ouă. Nu doar că vei avea siguranța că ai pus în farfurie o carne curată și sănătoasă, ci vei avea și propria producție de carne și ouă, fără să mai fie nevoie să mergi la magazin.

Consumă ouă la micul dejun

Ouăle sunt extrem de sănătoase, cu atât mai mult dacă le mănânci dimineața. Ouăle sunt bogate în proteine și alți nutrienți esențiali care te ajută să obții senzația de sațietate. În acest fel, nu vei mai simți nevoia de a lua gustări nesănătoase până la masa de prânz și vei reuși să îți menții greutatea.

Așadar, atunci când pregătești micul dejun, nu uita să fierbi câteva ouă sau să faci o omletă.

Mănâncă mai întâi legumele

Bineînțeles, trebuie să pornești de la faptul că, la orice masă, ar trebui să ai legume în farfurie sau chiar ca un mic aperitiv. Apoi, începe prin a consuma legumele, în loc să consumi alte componente mai puțin sănătoase din farfurie. Astfel, vei mânca legumele când îți este foarte foame și, pe măsură ce consumi bucata de carne din farfurie, vei simți că te-ai săturat.

În plus, există studii care au arătat că, atunci când mănânci legume înainte de o masă bogată în carbohidrați, nivelul de zahăr din sânge este reglat mai ușor. Cu alte cuvinte, viteza cu care carbohidrații sunt absorbiți în fluxul sanguin este încetinită.

Încearcă rețete noi

De multe ori, simplul gând de a decide ceea ce mănânci la cină poate deveni destul de frustrant, motiv pentru care mulți dintre noi apelăm mereu la aceleași rețete. 

Încearcă să gătești o rețetă nouă cel puțin o dată pe săptămână. Acest obicei te va ajuta să diversifici nutrienții pe care îi consumi. Eventual, optează pentru o variantă mai sănătoasă a rețetei tale preferate.

 

În concluzie, încearcă să faci treptat mici schimbări asupra modului în care mănânci, a felului în care alegi ingredientele sau a rețetelor pe care le prepari. Fiecare schimbare poate avea un efect benefic asupra alimentației și a stării tale de bine.

 

 
 
Loading...