De secole, longevitatea este o problemă care trezește mereu interesul. Experții susțin că în România trăiesc mai bine de 5000 de centenari, iar în America, numărul longevivilor depășește semnificativa cifră de 70.000. Cum au ajuns la această vârstă atâtea mii de oameni ? Cercetătorii susțin că stilul de viață al fiecărui centenar a contribuit la obținerea acestei performanțe.


 În opinia experților, există șansa să trăiești 100 de ani dacă :

Preferi dieta mediteraneană ?

 Este un lucru apreciat de terapeuți că dieta mediteraneană ( care se bazează pe anumite alimente: ulei de măsline, legume, fructe, nuci, cereale integrale și pește) este asociată cu o dietă sănătoasă care prelungește viața. În această privință, un studiu realizat la Harvard, pe un eșantion de  4 600 femei, a monitorizat participantele la studiu pentru a afla  consecvența cu care ele se  hrănesc în stil mediteranean. Cercetătorii au constatat că la persoanele care au  urmat frecvent această dietă, nivelul de îmbătrânire a fost foarte scăzut.  

Vârsta reală și starea ta de spirit

 Un studiu britanic recent a menționat următoarea concluzie pozitivă referitoare la  vârsta reală și la starea noastră de spirit.  Pentru persoanele care au o anumită vârstă, 50 de ani , de exemplu, dar sunt în putere și au același ritm de viață ca la 35 de ani , este un aspect pozitiv pentru creșterea longevității.  Persoanele care se considerau cu cel puțin  trei ani mai tinere decât vârsta lor reală, erau mai puțin predispuse la boli grave în următorii opt ani, în comparație cu persoanele care  se considerau mai bătrâne decât în realitate sau când își resimțeau vârsta reală.  Mai mult,  cercetătorii au constatat cu o mare precizie că, la persoanele care se simțeau bătrâne, riscul de deces era  de 41 %. De aceea, autorii studiului au hotărât să le  recomande medicilor să discute cu pacienții lor și să-i întrebe cât de  bătrâni se simt la examenul fizic anual.   

Ce alimente consumi frecvent ?

Un studiu interesant, realizat la Universitatea din Michigan,  pe un eșantion de 700 de subiecți septuagenari a prezentat următoarele concluzii: femeile care consumau  multe legume și fructe aveau un risc mai mic de deces cu 46 % în următorii cinci ani. În cazul locuitorilor insulei Okinawa, din Japonia, localitate care se mândrește cu  cel mai mare număr de centenari din lume ( circa 50 de persoane din 100.000 , în comparație cu  o rată de 10-20 în cazul Statelor Unite) scoate în evidență faptul că legumele trebuie să fie incluse frecvent în dieta noastră. Mai mult, persoanele vârstnice din Okinawa spun cu mândrie că, toată viața, în hrana lor au fost prezente plantele și că majoritatea dintre ele dețin o grădină cu legume.

 Trăsăturile de personalitate pentru centenari

În general, persoanele care se apropie de vârsta de 100 de ani au anumite trăsături de personalitate comune. Printre acestea se remarcă veselia și optimismul. Rosanne Leipzig, doctor în geriatrie și medicină paliativă  la Școala  de Medicină Icahn din New York, susținea într-un studiul realizat în anul 2012,  pe un eșantion de 243 de subiecți :  ”Atunci când te adaptezi  cu ușurință la anumite situații și dacă ești flexibil  poți să eviți stresul și anxietatea.  Această stare de spirit înfluențează în bine longevitatea.

Știți că somnul de după-amiază ajută longevitatea?

Pe tema longevității,  cercetătorii de la Harvad  au studiat un eșantion de 23.000 de persoane pe un interval de șase ani. Subiecții au fost locuitorii  din insula Icaria din Marea Mediterană, unde există un mare număr de centenari. Aceștia obișnuiesc să doarmă după-amiaza timp de 30 de minute. Cercetătorii au observat că persoanele care își făceau  frecvent această siestă, aveau un risc mai scăzut cu 37 % de a -muri în urma unei boli de inimă , în comparație cu persoanele care nu aveau acest obicei și nu se odihneau după-amiaza.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    

 

loading...
Loading...