O dietă echilibrată ne poate feri de multe boli. Precum inima, plămânii sau muşchii, şi creierul are nevoie de anumite substanţe nutritive pentru a-şi păstra buna funcţionare.


Află din numărul de iunie al revistei „Click! Sănătate” ce alimente sunt hrană pentru creier!

Alege cerealele integrale

Creierul nu poate funcţiona fără energie. Pentru a te putea concentra pe parcursul zilei, este necesar să-ţi stabilizezi nivelul de glucoză (zahăr) din sânge. Pâinea albă şi dulciurile au un conţinut ridicat de glucoză, care-ţi oferă un impuls de energie pe moment, pentru ca doar în câteva minute să te simţi brusc fără vlagă. Cerealele integrale, cum sunt fulgii de ovăz, pâinea intermediară sau pastele integrale eliberează glucoza treptat în sânge şi astfel vei avea energie peste zi.

Beneficiile peştelui gras

Acizi graşi esenţiali nu pot fi sintetizaţi de organism, ci trebuie procuraţi din alimentaţie. Un rol important au acizii graşi Omega-3, care sunt implicaţi în menţinerea funcţiei cognitive. Aproape 40% din acizii graşi din celulele creierului sunt formaţi din acid eicosapentaenoic (EPA) şi acid docosahexaenoic (DHA), două substanţe care stimulează procesele cerebrale. Acestea se găsesc din belşug în uleiul de peşte oceanic (somon, ton) precum şi în alte alimente, cum ar fi ulei de nuci sau boabele de soia. Nivelul scăzut de DHA poate indica un risc crescut de apariţie al maladiei Alzheimer şi provoacă pierderi de memorie.

Pune accent pe legumele verzi

Broccolii, varza, spanacul şi ardeii verzi se numără printre alimentele cu un conţinut ridicat de antioxidanţi, precum vitamina C şi carotenoide, care au rolul de a proteja celulele creierului. Antioxidanţii împiedică acţiunea nocivă a radicalilor liberi, iar creierul este cel mai vulnerabil, deoarece foloseşte multă energie pentru a susţine toate funcţiile organismului. Deşi cântăreşte doar 3% din greutatea corpului, are nevoie de 17% din energia eliberată zilnic. Aşadar, include zilnic legume verzi în dietă.

Ciocolata neagră, un deliciu sănătos

Ori de câte ori pofteşti la ceva dulce, alege 2-3 pătrăţele de ciocolată neagră, cu cel puţin 70% cacao. Conţine flavonoide care te ajută să te concentrezi mai uşor. Alte alimente bogate în flavonoide sunt merele, strugurii roşii şi roz, vinul roşu, ceapa şi ceaiul.

Ouăle, hrană pentru memorie

Pentru buna funcţionare a celulelor creierului este nevoie de acetilcolină, un neurotransmiţător care stimulează neuronii şi ajută la reţinerea informaţiilor. Ouăle au în componenţa lor colină, cunoscută şi sub denumirea de vitamina B7, care contribuie la formarea de acetilcolinei.

 
 
Loading...