Alimentaţia joacă un rol important în tratarea afecţiunilor ficatului sau în prevenirea lor. Specialiştii recomandă o dietă care să cuprindă produse cu un procent moderat de grăsimi şi glucide. Iată care sunt cele mai bune alimente pentru ficat.


Cele mai bune alimente pentru ficat

Pentru un ficat sănătos, prepară deserturi de casă, cu mai puțin zahăr. Înlocuieşte zahărul cu extract de stevia sau cu puţină miere. Consumă pește de 2 ori pe săptămână. Evită iaurturile aromatizate şi lactatele dulci. Limitează brânzeturile maturate, grase. 

Dieta mediteraneană are efect benefic

Optează pentru dieta mediteraneeană, bogată în acizi grași mononesaturați și Omega-3. Surse de acizi grași mononesaturați sunt uleiul de măsline extravirgin de primă presă, fructele oleaginoase (neprăjite și nesărate) și avocadoul. Consumul de acizi grași Omega- 3 este recomandat în cazul suferinzilor de steatoză care prezintă și un nivel ridicat al trigliceridelor. Principalele alimente care conţin acești acizi sunt somonul, macroul, heringul, sardelele, tonul, uleiul de in, semințele de chia, semințele crude de dovleac.

Cât mai puţine grăsimi saturate

În locul cărnurilor grase, dă prioritate peștelui, cărnii slabe de pasăre, fructelor de mare. La capitolul lactate, optează pentru produsele degresate – sau consumă iaurturi integrale, dar în cantitate mai mică (nu mai mult de 200 ml/zi). În loc de lapte de vacă, poţi consuma lapte de soia neîndulcit. Optează pentru alimente care conțin mai puțin de 2 g de grăsimi saturate/trans, pe porție. Ai voie cereale integrale, dar cu măsură, în funcţie de indicele lor glicemic. Spre exemplu, poţi introduce în mâncărurile tale o cană de orez integral, zilnic. La micul dejun, sunt suficiente 4 felii de pâine integrală. Dacă îţi place quinoa, poţi să introduci produsul în dieta ta.

Dă prioritate fructelor şi legumelor

Fructele şi legumele crude ori gătite la cuptor sau la abur sunt recomandate atât în afecţiunile hepatice, cât şi pentru a preveni apariţia lor. În cazul bolilor de ficat, sunt recomandate, zilnic, 3-4 fructe întregi, 2 căni cu fructe congelate sau 2 căni cu suc proaspăt de fructe. Ai voie şi câteva legume pe zi (de dimensiune medie), spre exemplu 3-4 cartofi la cuptor. Conopida fiartă este şi ea recomandată în dietă (poţi să o combini cu cartofi fierţi sau la cuptor), la fel şi dovleceii la cuptor.

Alege cerealele integrale

Ai voie cereale integrale, dar cu măsură, în funcţie de indicele lor glicemic. Spre exemplu, poţi introduce în mâncărurile tale o cană de orez integral, zilnic. La micul dejun, sunt suficiente 4 felii de pâine integrală. Dacă îţi place quinoa, poţi să introduci produsul în dieta ta.

 

 

 

loading...
Loading...