Sărbătorile sfârşitului de an aduc cu sine, adesea, şi câteva kilograme în plus. După zile cu caltaboşi, şuncă, sarmale, prăjituri şi alte delicatese în cantităţi apreciabile, silueta îşi revine cu greu. De aceea, luna ianuarie este cea în care ne prind bine câteva sfaturi pentru a ne recăpăta supleţea.


Fibre şi apă în loc de vin
Ştim cu toţii că sezonul Sărbătorilor de iarnă este cel mai favorabil exceselor. Alimente grase, alcool şi dulciuri: tot ceea ce nu este prea bun pentru organism. De aceea, după încheierea Sărbătorilor, e bine să optăm pentru un program de dezintoxicare. Dar cum? Pentru a face asta, include în meniul tău zilnic alimente bogate în fibre! Fă-le loc şi roşiilor, verzei, orezului şi spanacului. Fără sosuri, desigur. Şi, încă un sfat important: înlocuieşte vinul cu apă. Şi hidratează-te suficient.
Carne, peşte, ouă
Proteinele nu sunt duşmani ai siluetei, ci dimpotrivă: ne ajută să pierdem în greutate! O dietă care conţine carne, peşte şi ouă măreşte metabolismul bazal cu 50 de calorii pe zi (numărul de calorii arse de corp în repaus) şi limitează creşterile de insulină. E de preferat ca în meniu să ai carne din păsări de curte (fără piele) şi carne de vită (biftec, friptură sau fiartă). Renunţă la carnea de porc şi de miel - sunt prea grase.  Le poţi consuma la fiecare masă, în funcţie de apetitul pe care îl ai! O capcană de evitat: peştele gras, care este foarte bogat în grăsimi. Aşadar, include aceste proteine în meniu de cel puţin 2 ori pe săptămână.
Pâine, paste, orez, cu moderaţie
Unele diete, inclusiv dieta Atkins, propun eliminarea lor. Alţi specialişti în nutriţie cred că renunţarea la ele este eficientă pentru slăbit, dar nu e recomandată pentru sănătate. Noi propunem calea de mijloc: să le consumi cu moderaţie şi să le alegi pe cele bune. În cantităţi mici, ele favorizează arderea grăsimilor, limitează pofta de mâncare şi creşterea nivelului insulinei şi dau energie. Include în meniu: carbohidraţi lenţi (fructe, cartofi întregi, legume crude, paste al dente, pâine integrală).
Fructe şi legume: la discreţie!
Acestea încetinesc digestia carbohidraţilor, ducând la o secreţie mai mică de insulină, şi favorizează eliminarea grăsimilor. De asemenea, întârzie trecerea hranei în intestin. Stomacul rămâne plin mai multă vreme, ceea ce întârzie apariţia senzaţiei de foame. Savurează fructe şi legume proaspete la micul dejun, la prânz, la cină sau când eşti nevoit să iei o gustare rapidă între mese.

Loading...