Legumele nu s-au încadrat niciodată în preferinţele tale culinare? Broccoli, dovlecei, spanac, ţelină sau mazăre nu-ţi fac cu ochiul astfel încât să ţi le pui în farfurie? Uite cum poţi păcăli simţurile, ascunzând legumele în diverse preparate. Iată câteva idei!


Supă-cremă. Supele sunt o excelentă modalitate de a integra legumele în alimentaţie. Ai la dispoziţie multe legume şi verdeţuri din care poţi prepara o sumedenie de supe hrănitoare şi savuroase. Iar pentru un plus de plăcere gustativă, poţi adăuga şi altfel de ingrediente, cum ar fi somon afumat în supa de dovlecei, tăiţei sau lapte de cocos la supa de morcovi. În supa cremă, aromele se combină altfel decât la supa clară, iar dacă adaugi câteva crutoane în farfurie, obţii pur şi simplu un alt fel de mâncare.

Smoothie. Cu storcătorul sau blenderul, îţi ia câteva minute să-ţi prepari un delicios cocteil colorat, excelent pentru sănătate şi un adevărat energizant. Băut la micul dejun, acesta îţi va potoli foamea măcar până la gustarea de la ora 10, dacă nu chiar până la prânz. Adăugând un fruct (măr, pară, kiwi, fructe de pădure), licoarea ta va fi şi mai delicioasă. 

Chifteluţe. Legumele pot fi mâncate şi puţin prăjite. E simplu: amesteci circa 100 g de legume fierte (spanac, varză, morcovi, dovlecei, porumb) cu un ou, 1½ linguri de amidon de porumb, 50 g de mascarpone, sare, piper, curry, mirodenii. Modelează burgeri sau chifteluţe şi prăjeşte-le în ulei de măsline, la foc mic, timp de 4-5 minute. Serveşte-le cu salată. O variantă ar fi să adaugi legume – spanac, morcovi, dovlecei − la chifteluţele din carne.

Frigărui. În loc să-ţi umpli farfuria cu spanac sau broccoli, mai bine le-ai asorta. Poţi face o frigăruie din mai multe legume: mazăre, sfeclă, bucheţele de conopidă, baghete de morcov, feliuţe de castravete, porumb, fasole boabe, ardei roşu şi galben. 

Combină-le cu mâncăruri. Dacă gustul sau textura unor legume nu sunt pe placul tău, transformă-le ca să ţi se pară apetisante. Poţi combina legumele cu mâncăruri care îţi plac. De exemplu, paste sau orez cu legume (broccoli, avocado, ardei, mazăre). O altă combinaţie reuşită este omleta cu legume: ardei roşu, ceapă verde, roşii, ciuperci.

Găteşte-le altfel. Nu e obligatoriu să mănânci legumele crude ca să te bucuri de avantajele lor nutritive. Încearcă să le prepari în diferite moduri: la grătar, prăjite, la aburi, sote, piure. De pildă, broccoli perpelit în puţin ulei de măsline sau unt poate părea mai apetisant decât gătit la aburi. Poţi încerca şi piureurile de legume: mazăre, conopidă, fasole verde, broccoli, morcovi, conform www.femeia.ro. 

 
 
Loading...
Citeste tot despre: