Zilele sunt mai scurte, temperaturile în scădere și soarele îşi face tot mai puţin simţită prezenţa. Dacă ai o stare de disconfort, să ştii că există şi o explicaţie ştiinţifică pentru asta.

Modificările nu afectează însă pe toată lumea, dar schimbările de dispoziție sezoniere apar la multe persoane, manifestându-se prin lipsă de energie, pierderea interesului in activitatile preferate, prin pofta de carbohidrati şi schimbări în ritualul de somn: fie ai probleme cu somnul, fie ai vrea să dormi mai mult decât de obicei. Un factor important în aceste modificări ale dispoziției este lumina.

Ritmul circadian este de vină

Ceasul circadian este în strânsă legătură cu aceste stări. Acesta este cronometrul intern al organismului; îi spune când să se simtă somnoros, când să se trezească și joacă un rol important într-o mulțime de alte sisteme din corpul nostru, cum ar fi eliberarea de hormoni, reglarea temperaturii, metabolismul şi starea de spirit. Astfel, fiindcă este mai puţin timp lumină, unele dintre aceste procese, inclusiv cele care influențează starea de spirit , sunt perturbate.

Un studiu a arătat că în lunile de toamnă şi iarnă se produce mai puţină serotonină, unul dintre hormonii care ajută la reglarea stării de spirit şi contribuie la stările noastre de bunăstare și fericire.

Alte cercetări arată schimbările ciclurilor de lumină-întuneric afectează temperatura corpului, cât timp ne ia pentru a adormi și producţia de melatonină.

Află pe clicksanatate.ro ce poți face pentru ca schimbarea anotimpurilor să nu te afecteze!

Tratamente naturiste care te pun pe picioare după boală

E bine sau nu să bem apă minerală carbogazoasă

Loading...