O vedere ageră se păstrează nu numai cu ajutorul morcovilor. Nutriționiștii susțin că doveleceii au mai mult de 150% din RZR de betacaroten și sunt o alegere mult mai bună.


Un studiu efectuat timp de 12 ani pe asistentele medicale de la Universitatea Harvard a scos în evidență un fapt surprinzător: femeile care mănâncă multe fructe și legume bogate în betacaroten au un risc cu 39% mai mic de a face cataractă, în comparație cu celelalte. 

Dovleceii (ca și cartofii dulci și spanacul) reprezintă unul dintre cele mai bune tratamente pentru ochi. Femeile care nu s-au îmbolnăvit de cataractă au mâncat mai multe legume de acest fel decât celelalate. Surprinzător a fost că cele care au consumat mai mulți morcovi nu au prezentat un risc mai scăzut de apariție a cataractei. Cercetătorii au fost foarte surprinși de aceste rezultate, dar au găcit și explicația. Spre deosebire de morcovi, dovleceii, cartofii dulci și spanacul conțin mult potasiu. Acest mineral previne apariția hipertensiunii, unul dintre factorii de risc pentru cataractă. Se crede că potasiul face ca dovleceii să protejeze vederea sau poate combinația potasiu + betacaroten din compoziția acestei legume.

Dovleceii, plini de vitamina C și betacaroten

Dovleceii conțin mai mult de o treime din RZR de vitamina C, un antioxidant ce poate proteja ochiul de transformările cauzate de oxidare, transformări ce pot duce la apariția unor afecțiuni precum cataracta.

În multe studii se precizează că persoanele care mănâncă alimente bogate în betacaroten au un risc mai mic de îmbolnăvire de cancer. Se crede că o dietă bogată în betacaroten poate reduce și incidența afecțiunilor arteriale.

Vitamina C previne apariția cancerului și a bolilor de inimă, dar susține și organismul în lupta împotriva infecțiilor.

Potasiul joacă un rol important pentru sănătate: menține în echilibru cantitatea de apă din organism, o tensiune normnlă și o bună funcționare a inimii. Un aport scăzut de potasiu este asociat cu o tensiune arterială ridicată și cu aritmii. Printre sursele importante de potasiu se numără cartofii (500 mg), dovleceii, caisele uscate, iaurtul degresat, bananele, sucul de portocale, prunele uscate și cartofii dulci copți.

Loading...