Peştele este foarte sănătos şi trebuie consumat cel puţin de două ori pe săptămână. Dar şi uleiul de peşte are rolul său bine definit. Acizii graşi Omega-3 din acesta protejează inima, scad colesterolul „rău” şi luptă chiar împotriva obezităţii.


  • Protejează inima. Acizii graşi Omega-3 întâlniţi în uleiul de peşte protejează inima şi vasele de sânge. În plus, acest ulei deţine proprietăţi antiinflamatoare, ce pot stabiliza plăcile de aterom. Acestea cresc semnificativ riscul de apariţie a infarctului miocardic şi a accidentului vascular cerebral.
  • ADHD. Uleiul de peşte poate fi de folos şi în cazul copiilor şi adulţilor tineri care suferă de tulburări de comportament, precum ADHD. Acizii graşi Omega-3 consumaţi zilnic (între 8 şi 16 grame) pot aduce îmbunătăţiri sănătăţii mentale. Mai mult, Omega-3 poate îmbunătăţi memoria. 
  • Boala Alzheimer. Uleiul de peşte poate proteja împotriva bolii Alzheimer mai ales dacă ţineţi o dietă bogată în fructe şi legume şi săracă în grăsimi saturate, sare şi zahăr.
  • Scleroză multiplă. Uleiul de peşte ajută persoanele care suferă de scleroză multiplă, datorită efectelor protectoare asupra creierului şi a sistemului nervos.
  • Afecţiunile oculare. Consumul adecvat de acizi graşi Omega-3 poate combate afecţiunile care duc la scăderea vederii, precum degenerescenţa maculară legată de vârstă sau cataracta.
  • Sănătatea fătului. Consumul de acizi graşi Omega-3 în timpul sarcinii poate îmbunătăţi dezvoltarea cognitivă şi motorie a fătului. Este recomandat să consumaţi ulei de peşte în special în ultimele 3 luni de sarcină, pentru a îmbunătăţi dezvoltarea senzorială, cognitivă şi motorie a fătului. Este recomandat să introduceţi în dietă peştele, precum cod, anşoa, hering, sardine, somon şi macrou, conform www.farmaciata.ro.
Loading...