Fiecare zi ne pune voinţa la încercare! Deseori, ordinea priorităţilor se schimbă de la o clipă la alta, iar noi trebuie să fim în formă şi să răspundem provocărilor.


Reuşim să ţinem pasul cu evenimentele şi să ne împlinim proiectele temerare, doar atunci când suntem sănătoşi, când suntem înconjuraţi de persoane loiale şi optimiste, dar şi atunci când ţinem sub control crisparea şi pesimismul.

Nutriţioniştii şi psihologii ne îndeamnă ca, în fiecare lună, să ţinem seama de cinci priorităţi, ca să ne meargă bine tot anul:

1. Prietenii ne pot schimba destinul în bine !

Fiecare dintre noi are prieteni -mai mulţi sau mai puţini.
Ideal este să avem prieteni adevăraţi, cu care să împărtăşim aceleaşi principii, să reuşim împreună să facem haz de necaz, încât să nu ne trezim singuri în momentele dificile. Când ne alegem un prieten, psihologii ne îndeamnă să ne reamintim proverbul: „Prietenul la nevoie se cunoaşte !".

2. Cu toate puterile, alungaţi astenia de primăvară !

Îndeosebi în această etapă de trecere de la anotimpul rece la vremea caldă, hrana este un factor esenţial ! Mâncaţi trufandale: ridichii de lună, ştevie, salată verde, ceapă şi usturoi verde, dar şi multe fructe. Aceste tonice naturale „spală" toxinele din corpul nostru, iar nutrienţii conţinuţi au efecte terapeutice pentru o mulţime de boli cronice. Remediile din plante sunt tonice incontestabile care ajută organismul uman să depăşească starea de slăbiciune generală, specifică asteniei de primăvară. „Oboseala, diminuarea randamentului fizic şi intelectual, puterea limitată de concentrare, ameţelile, dar şi lipsa apetitului, toate aceste simptome îşi găsesc leacul în tratamentul cu unele plante, precum: urzica, busuiocul, sunătoarea, lucerna, salcâmul, lavanda şi măceşul", precizează Eugen Giurgiu, doctor în biochimie, cu competenţe în fitoterapie şi nutriţie.

3. Protejaţi-vă memoria !

Larry McLeary, autorul programului "Încredere în creier", ne recomandă să mâncăm ouă. Acest aliment complex conţine vitaminele B6, B12 şi vitamina D, esenţială pentru fixarea calciului în oase. Totodată, oul mai conţine şi antioxidanţi. "Este bine să consumaţi un ou la micul dejun, deoarece protejează neuronii de stricăciuni, iar acizii graşi Omega-3, din compoziţia oului, menţine impulsurile nervoase la ritmuri optime, susţine doctorul Larry McLeary .

4. Râdeţi mai des !

Lăsaţi la o parte grijile şi priorităţile zilei şi râdeţi mai des. Câteva minute pe zi, ascultaţi bancuri, citiţi texte umoristice şi petreceţi mai mult timp în compania persoanelor vesele şi optimiste. Râsul scade puterea stresului cu 39% până la 70% şi este bun pentru sănătatea inimii, susţin terapeuţii europeni.

5. Odihniţi-vă fix 7 ore !

Când vă odihniţi suficient, randamentul nostru urcă la cota aşteptărilor. În timpul odihnei, memoria se organizează foarte bine. Un studiu realizat de specialiştii Facultăţii de Medicină de la Harvard confirmă că, în timpul somnului, mintea nostră adună bucăţi separate de informaţie şi le ţese împreună în timpul somnului. De aceea, pentru a obţine aceste performanţe, doctorii ne recomandă să dormim fix 7 ore!






 
 
Loading...
Citeste tot despre: