Adio kilograme în plus! Folosind metoda „palma” sunt doar 25% şanse să greşiţi porţiile atunci când puneţi mâncarea în farfurii. Nutriţioniştii americani au testat, măsurat şi evaluat care sunt cantităţile de alimente necesare organismului nostru şi ne învaţă cum să folosim mâna pentru a ne măsura exact cantitatea de care avem nevoie.


Bărbaţii au nevoie să mănânce două bucăţi de carne la grătar care să fie de dimensiunile palmei (n.r. se calculează palma, până la baza degetelor). Femeile doar o bucată. La capitolul garnitură, bărbaţii au voie să mănânce doi pumni strânşi de legume fierte, pilaf, varză călită etc, iar femeile doar un pumn. În felul acesta, veţi şti cu siguranţă că nu mâncaţi mai mult de 750 de calorii la o masă. Trebuie menţionat că necesarul zilnic de calorii pentru un bărbat este de 2.500 de calorii, iar pentru o femeie de 2.000 de calorii. Pentru a calcula necesarul de cereale, folosiţi mâinile făcute cupă: cât intră într-o cupă este o porţie zilnică. La bărbaţi, sunt necesare două cupe pentru a asigura nevoia zilnică de carbohidraţi, la femei, una singură. Când vine vorba de alimente bogate în grăsimi, ca margarină, unt sau nuci, arahide sau alune, e nevoie să folosiţi degetul mare, integral. Bărbaţii au voie să mănânce „două degete mari” de alune sau două cuburi de brânză de aceste dimensiuni, iar femeile, un singur deget. 

 

Aşa trebuie să vă calculaţi fiecare masă de peste zi, ţinând cont de aceste măsurători palmare. Atenţie: chiar dacă simţiţi că nu v-aţi săturat când vă ridicaţi de la masă, staţi liniştiţi: organismul a primit necesarul nutritiv. O îmbucătură în plus dă peste cap orice dietă. Respectând aceste specificaţii, veţi mânca 1 gram de proteine la fiecare kilogram pe care îl aveţi, veţi avea o dietă sănătoasă şi nu veţi avea probleme cu kilogramele în plus, cu bolile cardiovasculare şi vă veţi simţi mai energic.

 
 
Loading...
Citeste tot despre: