Lipsa poftei de mâncare poate fi semnalul unei carențe de vitamine. Pentru a-ți recăpăta apetitul și pentru a te proteja de bolile de ficat consumă pătrunjel sub formă de suc sau în salate de legume.

Legumele rădăcinoase sunt folosite în alimentație, la pregătirea și condimentarea diferitelor mâncăruri, sucuri sau în stare crudă. Cele mai consumate rădăcinoase sunt: morcovul, pătrunjelul, țelina, păstârnacul, sfecla și ridichile.

Morcovul întărește imunitatea

Este cultivat și apreciat în toată lumea pentru rădăcina sa, recomandată într-o mulțime de afecțiuni. În Europa, în perioada de iarnă se pregătesc murături mixe ce conțin morcovi, roșii culese prematur înainte de coacerea completă, varză, ardei, dar și fructe cum ar fi: pepene roșu, mere, pere și gutui.
Efectele benefice pentru organism și menținerea stării de sănătate se datorează conținutului de compuși, cum ar fi beta-caroten, vitamina A, minerale și antioxidanți în cantități ample. Un pahar de suc de morcovi băut dimineața, pe stomacul gol, întărește imunitatea, vederea, curăță și vindecă pielea bolnavă.

Pătrunjelul calmează alergiile

Deţine numeroase substanţe nutritive care ţin la distanţă mai bine de 70 de boli. O legătură de pătrunjel conţine: săruri minerale de calciu, magneziu, fosfor, sodiu, potasiu, sulf, mai mult fier decât spanacul, provitamina A și vitamina C. Pătrunjelul protejează ficatul, calmează alergiile, tratează constipația, scade colesterolul și protejează vasele de sânge.
Terapia cu suc de pătrunjel contribuie la buna funcţionare a ficatului, la revigorarea organismelor anemice, întăreşte unghiile, combate oboseala cronică şi retenţia de apă. Pentru că este foarte concentrat, sucul de pătrunjel se consumă numai în combinație cu suc de morcov ori țelină.

Află pe Clicksanatate.ro ce legume sunt benefice pentru ficat!

Din ce cauză apar infecțiile dentare

Secretele longevității japoneze
 

 
 
Loading...