Frigul subminează sistemul imunitar şi ne lasă pradă răcelilor şi gripei, mai ales în luna ianuarie. 10 alimente nu trebuie să ne lipsească pentru a ne păstra sănătatea pe parcursul iernii. Acestea conţin vitamine, nutrienţi şi minerale care întăresc sistemul imunitar, după cum explică o echipă de cercetători americani. Iată care sunt superalimentele:


  • Scorţişoara. Puneţi câte un strop de scorţişoară în cafea sau în cerealele de la micul dejun, zilnic. Medicii americani spun că scorţişoara este de mare ajutor pentru sănătate. Are incredibile proprietăţi antivirale, antibacteriene şi antifungice. De asemenea, scorţişoara îmbunătăţeşte digestia şi circulaţia sanguină, fiind de mare folos dacă aveţi mâinile şi picioarele reci. Scade glicemia din sânge, recomandându-se diabeticilor.
  • Usturoiul. Deşi dă un miros neplăcut gurii, se recomandă să consumăm câte un căţel de usturoi zilnic. Întăreşte sistemul imunitar şi are proprietăţi antivirale şi antibacteriene, datorită unei substanţe numită alicină. Ca să nu mai aveţi o respiraţie urât mirositoare după usturoi, medicii americani recomandă tăierea unui căţel în patru-cinci bucăţele pe care să le înghiţiţi ca pe pastile. Astfel, îl puteţi înghiţi în orice moment al zilei.
  • Iaurtul. Un borcan de iaurt dimineaţa este de mare ajutor pentru a avea un sistem imunitar puternic. Conţine probiotice, care sunt bacterii bune şi ajută la îmbunătăţirea sistemului imunitar. De asemenea, ajută la menţinerea sănătăţii intestinelor. Sistemul imunitar depinde foarte mult de buna funcţionare a intestinelor. Un iaurt pe zi poate fi o garanţie în menţinerea unei sănătăţi de fier.
  • Supa de pui. Supa de pui este unul dintre cele mai vechi remedii împotriva răcelii şi a gripei. Şi este, într-adevăr, de mare folos când ne îmbolnăvim. Ne hidratează, fiindcă suntem dezhidrataţi din cauza aerului rece de iarnă. Supa de pui este de asemenea bogată în minerale, cum ar fi magneziul, fosforul şi sulful. Conţine aminoacizi, cu efecte antiinflamatorii asupra întregului corp. Se recomandă supă de pui de cel puţin 3 ori pe săptămână pentru întărirea sistemului imunitar.
  • Spanacul. Spanacul, sub formă de suc sau salată, este de mare folos. Planta are proprietăţi foarte importante, de aceea nu trebuie să lipsească din alimentaţie. Este bogată în acid folic, care ajută la repararea celulelor. De asemenea, are un conţinut bogat în vitamina C, potasiu şi magneziu, care acţionează ca electroliţi ce menţin organismul bine hidratat. Mâncaţi spanac de cel puţin 2-3 ori pe săptămână.
  •  Broccoli. Broccoli este un adevărat campion în susţinerea sistemului imunitar. Ajută la detoxifierea ficatului şi prevenirea bolilor. Fiindcă un ficat încărcat favorizează îmbolnăvirile. Broccoli mai conţine aminoacizi şi alte substanţe care ajută la buna funcţionare a celulelor şi a intestinelor. Este un aliment care are substanţe ce luptă eficient şi cu celulele canceroase. Nutriţioniştii recomandă o porţie de broccoli de cel puţin două ori pe săptămână.
  • Grepfruitul. Mulţi dintre noi bem suc de portocală atunci când ne îmbolnăvim. Însă medicii americani recomandă mai degrabă o jumătate de grepfruit, care conţine mai puţin zahăr. Grepfruitul ajută la reducerea simptomelor răcelii şi severitatea lor. De asemenea, previne daunele pe care le fac radicalii liberi. Se recomandă grepfruitul roşu sau roz pentru conţinutul de licopen care întăreşte sistemul imunitar.
  • Pepenele verde. Deşi este iarnă, pepenele verde se mai poate găsi la supermarket. Dacă vă puteţi permite, este bine să consumaţi câte unul pe săptămână. Pepenele verde este bogat în vitamine C şi A şi are mari cantităţi de licopen. Reduce infecţiile, inflamaţiile şi radicalii liberi. În caz că nu puteţi găsi pepene verde, înlocuiţi-l cu sosul sau sucul de roşii, care este la fel de bogat în licopen, ajutând foarte mult sistemul imunitar.
  • Stridiile. Stridiile sunt cunoscute drept afrodisiace. Conţin zinc, un mineral care vă dă o stare de bună dispoziţie şi întăreşte sistemul imunitar. Reduce severitatea unei răceli. Dacă luaţi o cantitate de zinc suficientă pe zi, acţionează ca un scut care vă protejează împotriva bolilor din sezonul rece. Din păcate, stridiile sunt scumpe. Nu vom putea să le consumăm zilnic. Măcar o dată pe săptămână să le mâncăm.
  • Ciupercile. Ciupercile sunt alimente de mare ajutor când luptăm cu răceala. Conţin vitamina D, vitamina soarelui, de care ducem lipsă pe parcursul iernii. Ciupercile sunt, de asemenea, surse importante de zinc, care întăreşte sistemul imunitar şi ajută la uciderea virusurilor şi a bacteriilor. Oamenii şi ciupercile au aceiaşi duşmani, bacterii şi virusuri. Când mâncăm ciuperci, dobândim antibioticele pe care ele le-au dezvoltat, care ne sunt de mare ajutor. Medicii ne recomandă ciupercile zilnic.

Click! spune

Potrivit Centrului Național de Boli Transmisibile, în ultima săptămână, s-au înregistrat 45.990 de cazuri de infecții acute respiratorii, cu 17,9% mai puțin decât în săptămâna precedentă. De asemenea, au fost înregistrate 23 de cazuri de gripă și două cazuri de infecție respiratorie acută severă. De la începutul sezonului, au fost confirmate cu laboratorul doar trei cazuri de gripă.

 

 
 
Loading...