Varza este mai bogată în vitamina C decât portocalele, are puţine calorii şi multe substanţe cu efect antioxidant. Oferă toate mineralele de care avem nevoie şi, peste toate, este foarte gustoasă. Iată câteva motive s-o consumăm în fiecare săptămână.


Comprese cu foi, dacă vă dor articulaţiile

Rănile care se vindecă mai greu se tratează prin aplicarea zilnică a unor comprese cu suc de varză, care se vor ţine pe rană aproximativ o oră, după care zona se lasă descoperită pentru a se putea usca.

Tratamentul extern şi intern cu varză proaspătă are efect antiinflamator articular, încetineşte sau chiar stopează procesele degenerative, ajutând astfel la recâştigarea mobilităţii articulaţiilor.

Varza murată, sursă de vitamina C

Conservarea prin murare nu distruge bogăţia de vitamina C, ci, dimpotrivă, are capacitatea de a prelungi timpul de păstrare a vitaminei.

Nu întâmplător, zeama de varză nu prea sărată se recomandă să fie băută, fiind o sursă valoroasă de acid lactic, săruri minerale şi vitamine.

Sucul întăreşte imunitatea

Vitamine, minerale, antioxidanţi. Toate aceste caracteristici recomandă varza ca remediu pentru întărirea imunităţii.

Aşadar, contaţi pe această legumă în sezonul rece! Previne virozele respiratorii şi răcelile. Cura constă în administrarea a două pahare de suc de varză pe zi, între mese, timp de 3-4 săptămâni, apoi se face o pauză de  1-2 săptămâni. 

Decoctul, contra răcelii

Varza se consumă şi sub formă de decoct, ceaiul de varză combătând afecţiuni precum bronşitele cronice sau astmul. Decoctul de varză e util în orice fel de răceală şi în gripe.

Acesta se obţine prin adăugarea la un litru de apă a 100 g de varză tocată mărunt, care se fierbe apoi timp de 20 de minute. La final se strecoară şi se păstrează într-un alt recipient, acoperit. Se beau trei căni de ceai pe zi, îndulcit cu miere de tei.

Este plină de nutrienţi

Varza este un rezervor de apă vie şi conţine o serie de vitamine, minerale şi alte substanţe esenţiale organismului.

Regăsim vitaminele A, B1, B2, B3 sau PP, B5, B6, B9, C, E, K, mineralele Ca, Co, Cu, Mg, S, I, K, P, S, Zn şi Na, proteine, glucoză, celuloză, zaharoză, fructoză şi fibre, acestea din urmă fiind foarte utile bunei funcţionări a intestinelor.


 
 
Loading...
Citeste tot despre: