Simţi că începi să uiţi unele lucruri, că nu-ţi mai aminteşti ce aveai de gând să faci? Dacă nu ştiai, unele alimente influenţează funcţionarea creierului, jucând un rol important în stimularea memoriei. Uite ce produse trebuie să adaugi pe masă!


  1. Sfecla roşie conţine vitamina B, care ajută creierul să proceseze informaţiile. Ea nu ar trebui să lipsească din meniul tău, pentru că are în compoziţie multe substanţe nutritive: vitamina A, vitamina C, calciu, cupru, potasiu. 
  2. Merele îmbunătăţesc percepţia senzorială şi atenţia, iar nutriţioniştii spun că persoanele care consumă regulat mere prezintă un nivel mai scăzut în creier al toxinei care provoacă Alzheimer - beta-amyloid.
  3. Ciocolata neagră te poate ajuta să te concentrezi mai bine, pentru că are un conţinut de cacao de cel putin 70%. O pătrăţică de ciocolată neagră mâncată zilnic protejează inima şi menţine tensiunea arterială la limite normale. 
  4. Fasolea are un indice glicemic scăzut şi, în plus, asigură o senzaţie de saţietate mai mult timp.
  5. Cafeaua stimulează acuitatea mentală şi te energizează. Cercetările arată că această băutură consumată de foarte multe persoane ajută şi la prevenirea depresiei.
  6. Spanacul conţine fier, care ajută la o bună oxigenare a celulelor. Pentru a îmbunătăţi absorbţia fierului în organism, asociază-l cu alimente bogate în vitamina C. Persoanele care consumă regulat legume cu frunze verzi îmbătrânesc mai greu faţă de restul.
  7. Nucile şi seminţele sunt o sursă excelentă de vitamina E, un antioxidant puternic ce previne îmbătrânirea creierului. Constituie gustarea ideală între mese: conţin fibre şi grăsimi sănătoase.
  8. Peştele gras creşte puterea de concentrare şi memorare. Cine vrea să aibă o minte ageră ar trebui să consume somon, păstrăv, macrou, sardine, hering cel puţin o dată pe săptămână.
  9. Fulgii de ovăz conţin substanţe excelente pentru stimularea şi îmbunătăţirea memoriei. Sunt ideali la micul dejun cu lapte, sana, iaurt sau chefir!
  10. Ceaiul verde băut în fiecare dimineaţă îţi va determina funcţionarea perfectă a creierului. Vei furniza creierului o mare cantitate de antioxidanţi de care are nevoie pentru a produce neuroni, conform www.alegesanatos.ro. 
loading...
Loading...