Cu toţii ştim că, pentru a slăbi, trebuie urmate câteva reguli general valabile: reducerea porţiilor, evitarea alimentelor bogate în calorii, stabilirea unui program mai ordonat de masă şi practicarea sportului. În afară de toate acestea, specialiştii îţi dezvăluie nişte trucuri la care poate nu te-ai fi gândit.


Evită alimentele care conţin sirop de porumb (HFCS) sau monoglutamat de sodiu (E621) pentru că acestea întârzie apariţia senzaţiei de saţietate, făcându-te să mănânci mai mult, susţine Gabriel Toncean, preşedintele Federaţiei Române de Fitness şi Culturism.
Redu aportul de sare. Ea favorizează retenţia de apă, care te face să porţi haine cu câteva numere mai mari. Nu e bine să depăşeşti 5 g de sare pe zi.  


Nu doar caloriile contează. Adesea punem accent doar pe conţinutul caloric al preparatului, pierzând din vedere adevărata problemă: asigurăm corpului prea puţini nutrienţi importanţi. În lipsa lor, organismul cere permanent mai multă hrană. Legumele sunt bune, însă fructele trebuie consumate cu moderaţie căci conţin zaharuri.
Sportul trebuie şi el făcut „cu cap”. Nu începe în forţă, dă-i organismului timp să se acomodeze. „În prima săptămână poţi face până la 50% din exerciţiile propuse, în a doua săptămână începi să creşti intensitatea de la zi la zi, iar în a treia săptămână trebuie să ajungi la 100% din programul de sport. Fă mişcare zilnic, dar nu mai mult de 45-60 de minute pe zi. Diversifică exerciţiile, deoarece corpul tău se obişnuieşte cu un tip şi nu va mai reacţiona la fel. Poţi face fitness, aerobic, înot, poţi alerga în parc, sau poţi merge cu bicicleta. Pune accent pe activitatea cardio şi pe repetări multiple cu greutate mică, executate într-un ritm alert”, te îndeamnă Gabriel Toncean.
Bea multă apă şi ceaiuri. Organismul are nevoie de ea pentru a procesa caloriile. Dacă eşti deshidratat, metabolismul îşi încetineşte motoarele.
Dacă nu reuşeşti să slăbeşti oricât de mult ai încerca, este posibil să ai o carenţă de vitamina D. Aceasta are un impact semnificativ asupra eforturilor de a slăbi, susţine preşedintele FRFC. „Lipsa ei în dietă se traduce prin incapacitatea organismului de a topi grăsimile şi de a construi masă musculară. Alimentele cu cel mai mare conţinut de vitamina D sunt somonul, laptele şi cerealele integrale. Soarele este benefic pentru sintetizarea vitaminei D”.
Loading...
Citeste tot despre: