Când vitaminele lipsesc din alimentaţie, apar tulburări precum oboseala cronică, anemie, dar şi viroze de sezon. Specialistul Click!, dr. Cristina Bălănescu, ne spune ce alimente sunt bogate în vitaminele de care are nevoie organismul nostru în sezonul rece.


Vitamina C

Este „prietena" sistemului imunitar, cea care-l în­tăreşte şi-l susţine în faţa bacteriilor.

Tot ea distruge radicalii liberi, protejează colagenul, constituent în proporţie de 70% al pe­reţilor venoşi, învinge ră­ceala şi gripa.

Se găseşte în: mărar, roşii, spanac, lămâi, broccoli, portocale, fructe de mare, peşte, legume, ananas etc.

Vitamina A

Este cea care ne ajută să ne menţinem pielea elastică, mai ales în sezonul rece când este predispusă uscării, dar şi ochii sănătoşi.

Alimentele bogate în această vitamină sunt: morcovii, salata verde, spanacul, caisele, portocalele, lămâile, dar şi carnea de peşte, ficatul, ouăle.

Vitamina B1

Este factor de nutriţie necesar bunei funcţionări a sistemului nervos, a inimii şi a tubului digestiv.

O găsim în drojdia de bere, în tărâţele de grâu, în ciuperci, legume uscate şi nuci.

Vitamina E

Ea împiedică formarea cheagurilor de sânge, deci previne flebitele şi îngroşarea pereţilor vaselor de sânge.

Aşadar, inima noastră este mult mai sănătoasă dacă nu avem carenţe de vitamina E.

Se găseşte în uleiuri vegetale, fructe uscate, peşte gras, spanac, sparanghel.

Vitamina D

Este vitamina care ne menţine oasele sănătoa­se, favorizând absorbţia calciului şi a fosforului şi reglând metabolismul.

În cantitate mai mare se gă­seşte în uleiurile de peşte, în ficatul de pui, unt, ouă, lapte, iaurt şi drojdie de bere.

Mai citeşte:

Ai grijă! Prea multe vitamine te pot ucide

Află ce vitamine îţi hrănesc frumuseţea naturală

3 vitamine esenţiale pentru organism

 
 
Loading...
Citeste tot despre: