Una dintre cele mai importante vitamine pentru organism, vitamina C este un aliat de bază al imunităţii. În plus, ajută la vindecarea rănilor, susţine sănătatea vaselor de sânge, a dinţilor şi a oaselor. Şi pentru că fructele şi legumele sunt cele mai importante surse de vitamine, iată care sunt acestea!


Vitamina C este o vitamină solubilă în apă, un puternic antioxidant care, împreună cu vitaminele A şi E, apără organismul de radicalii liberi şi de stresul oxidativ. E antiinfecţioasă, tonifiantă, antitoxică, participă la asimilarea de către organism a fierului, măreşte rezistenţa vaselor sanguine, contribuie la formarea globulelor roşii, a dinţilor şi a oaselor, diminuează perioadele de convalescenţă. Totodată, reglează nivelul glicemiei şi al colesterolului, distruge toxinele acumulate în organism şi participă la transformările chimice ale proteinelor, lipidelor şi glucidelor, la formarea substanţelor intercelulare. Prezenţa vitaminei C în organism împiedică depunerea grăsimilor la nivelul ficatului şi asigură funcţionarea normală a celulei hepatice.

  • Cătina conţine de zece ori mai multă vitamina C decât citricele. Numită şi „ginsengul românesc”, cătina poate înlocui deseori medicamentele, fiind un aliment bogat în vitamina C. Datorită conţinutului de vitamine A, B1, B2, C, E, K, protejează pielea de radiaţiile ultraviolete, o hrăneşte şi o revitalizează. Astfel, doar 100 de grame de suc de cătină conţine 266 mg vitamina C.
  • Coacăzele negre au o concentraţie de vitamina C de patru ori mai mare decât portocalele. Ele conţin aproximativ 160 - 400 mg la 100 g, iar cele albe şi roşii, 20 -60 mg. Chiar şi după procesare, preparatele din coacăze conţin aproape toată cantitatea de vitamina C.
  • Pătrunjelul. Pe lângă conţinutul bogat de betacaroten, vitamine K, B12, calciu, fier şi fosfor, frunzele proaspete de pătrunjel conţin de patru ori mai multă vitamina C decât citricele.
  • Papaya. Acest fruct exotic conţine aproximativ 95,6 miligrame de vitamina C. Pe lângă aceasta, papaya mai conţine vitamina A, acid folic şi fibre.
  • Gutuile au un nivel ridicat de vitamina A şi C, precum şi concentraţii ceva mai mici de vitamina E. Conţinutul de vitamina C din gutui ajută în procesul de hidratare a tenului şi în buna funcţionare a ficatului.
  • Broccoli. 148 g de broccoli conţin 132 miligrame de vitamina C. Aşadar, un motiv în plus să consumi această delicioasă legumă.
  • Fructele kiwi sunt mai bogate în vitamina C decât portocalele. Având un conţinut ridicat de fibre, fructul ajută la prevenirea cancerului şi a bolilor de inimă.
Loading...