Pentru sănătatea tenului şi frumuseţea pielii în general, anumite vitamine sunt esenţiale. Vorbim de vitaminele A, B5, C, E. Se găsesc atât în suplimente alimentare, cât şi în alimentele pe care e bine să le consumi în fiecare zi.


  • Vitamina B5 se găseşte în aproape toate tipurile de vegetale: conopidă, ciuperci, broccoli, porumb, roşii, căpşune şi altele. Provitamina B5 sau pantenolul, cum se mai cunoaşte, aparţine aşa numitului “complex B”. E o vitamină care îmbunătăţeşte capacitatea tegumentului de a păstra umiditatea, stimulează epitelizarea şi creşte elasticitatea pielii.
  • Vitamina A. Pe lângă faptul că asigură şi o bună funcţionare a sistemului osos şi nervos, aceasta e necesară pielii. Previne uscarea ei şi apariţia acneei, creşte elasticitatea, stimulează reînnoirea celulară, lăsând o piele hidratată şi strălucitoare. Se găseşte în ficat, untură de peşte, ouă, legume cu frunze verzi, fructe (mango, papaya, curmale), fasole verde, lactate, fructe şi legume de culoare portocalie (caise, piersici, morcovi, ardei). De asemenea, tenul poate fi întreţinut cu produse care conţin vitamina A. Acestea conţin substanţe active ce ajută la transportarea vitaminei în straturile profunde ale pielii.
  • Vitamina C. Menţine nivelul de colagen, previne şi diminuează apariţia ridurilor, conferă pielii strălucire. În plus, creşte imunitatea şi întăreşte organismul împotriva răcelilor de sezon.
  • Vitamina E. Numită şi “vitamina fertilităţii”, face parte din substanţele cu o importantă acţiune antioxidantă. Ea reduce efectele negative ale expunerii îndelungate la soare, poluare sau stres. Aplicarea pe piele a unei creme ce conţine vitamina E o ajută la reţinerea apei, acţionând ca un produs hidratant. De asemenea, această vitamină ajută la refacerea celulară, necesară spre exemplu, după un tratament facial.
Loading...