Artiștii care fac bani și după moarte

Ultima actualizare:

    Aurelian Andreescu, Gheorghe Dinică, Mălina Olinescu și Gil Dobrică au apărut în diverse reclame televizate
Aurelian Andreescu, Gheorghe Dinică, Mălina Olinescu și Gil Dobrică au apărut în diverse reclame televizate

Unii dintre ei au plecat pe lumea cealaltă de zeci de ani, dar cu toate acestea glasurile lor se aud și acum la radio și televizor. Bănci, firme de telefonie mobilă, producători de bere sau de ciocolată merg pe mâna marilor artiști atunci când vine vorba despre reclame.

Vocea nemuritoare a lui Aurelian Andreescu, mort acum 32 de ani, se aude pe fundalul reclamei la Patria Bank România.

Cântă o parte din refrenul celebrului său șlagăr ”Oameni”, compus de Marius Țeicu.

Sub sloganul ”Noroc” îi cinstește pe bărbații care muncesc zi de zi pentru familiile lor, producătorul de bere la pet se promovează folosindu-se de Gheorghe Dinică, care a plecat dintre noi în 2009.

”Pentru cine am muncit toată viața mea, pentru copii, pentru casă și nevasta mea. Cât trăiesc pe lume, Doamne, le fac bucurii”, cântă maestrul melodia de pahar, în cadrul spotului publicitar.

Șlagărul lui Gil Dobrică ”Hai acasă”, cover după americanul Jhon Denver, scos pe piață în 1979 de casa de discuri Electrecord, a fost preluat în urmă cu câțiva ani de Zapp, actualul Telekom, pentru propria reclamă.

Totodată, vocea Mălinei Olinescu s-a auzit mult timp după s-a sinucis în reclama pentru bomboanele de ciocolată Merci, produse de compania de dulciuri germană August Storck KG. ”Merci e felul meu de-a îți mulțumi, merci fiindcă ești tu”, se auzea Mălina. Între timp, reclama a fost reînregistrată cu o voce masculină.

Muzica și mesajul reclamei sunt foarte importante

Și iată de ce apelează agențiile de publicitate la interpreți cu notorietate și la șlagărele lor. Un studiu realizat de GfK Romania pe 1.000 de respondenți arată că originalitatea și povestea reclamei rămân punctele forte în opinia consumatorilor.

60% dintre ei îndrăgesc o reclamă, în principal, datorită originalității ei, 43% datorită poveștii reclamei, în timp ce muzica și mesajul transmis sunt următoarele elemente apreciate, de 40%, respectiv de 39% din respondenți.

Este clar că firmele care au pariat pe vocile inconfundabile au succes. Reclamele lor nu sunt uitate, nu plictisesc și ar putea conduce și spre vânzări importante.

Banii ajung doar la moștenitorii care au succesiune

Dar ce se întâmplă cu banii pe care artiștii ar fi trebuit să-i primească dacă ar fi fost în viață. ”În mod normal, merg spre moștenitori, dar asta doar în condițiile în care aceștia au făcut succesiunea. Spre exemplu, în cazul Mălinei Olinescu, mama ei nu a făcut-o, deci nu a primit nimic”, ne-au explicat reprezentanții UCMR-ADA, Asociația pentru Drepturi de Autor a Compozitorilor.

Aceștia au mai precizat faptul că sumele se calculează lunar în funcție de numărul difuzărilor, dar și de ora la care apar și sunt plătite de televiziuni către UCMR-ADA, în cazul compozitorilor, și către CREDIDAM, în cazul artiștilor interpreți.

De aici, ajung la familii. În plus, rudele ar trebui să mai primească bani de la companii atunci când vin să le ceară acordul de difuzare.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
asistati social romania foto arhiva adevarul jpg
image
image
image
image
image
image
image png
image png
stela popescu scaune (1) png
gestul facut de catalin dobrescu oana radu webp
cardi b sexy instagram jpg
puiu calinescu jpg
banner maria constantin png
IULIA VANTUR SI SALMAN webp
image
actualitate.net
image
actualitate.net