El le face pantofii Loredanei și Innei

Ultima actualizare:

    Loredana Groza și Inna sunt doar câteva dintre vedetele care poartă pantofii creați de Ionuț Glăvancolaj: Click!
Loredana Groza și Inna sunt doar câteva dintre vedetele care poartă pantofii creați de Ionuț Glăvancolaj: Click!

Meseria de pantofar e de mare succes și la noi. România se poate lăuda cu nume de designeri celebri de încălțăminte: Mihai Albu, Mihaela Glăvan, Ana Kaloni. Click! a aflat povestea lui Ionuț Glăvan (36 de ani), și el un nume sonor în acest domeniu. A cochetat cu fotbalul, dar a ales pantofii, urmând astfel o tradiție din familie.

Ionuț Glăvan este directorul general (CEO – chief executive officer, n.r.) al companiei Mineli, lucrează de 25 de ani în domeniu și în prezent pantofii făcuți de el sunt purtați de vedete autohtone de top, dar sunt vânduți și peste hotare, în orașe precum Barcelona, Madrid, Alicante, Valencia (Spania), Torino, Milano, Bologna (Italia), dar şi în țări precum Anglia, Malta și Germania.

Ionuț Glăvan, printre pantofi de la 11 ani


    Ionuț Glăvan lansează în jur de patru colecții anualefoto: arhiva personală
Ionuț Glăvan lansează în jur de patru colecții anualefoto: arhiva personală
  • De unde pasiunea pentru pantofi? Este moştenire de familie?

A apărut la începutul anilor ’90, când tot mai mulţi oameni au început să aibă iniţiative private şi mama mea (Maria, n.r.) şi-a făcut curaj şi a investit în deschiderea unui magazin de încălţăminte, ce ulterior s-a transformat într-un lanţ de zece magazine. Din 1991, de când aveam 11 ani şi mai târziu toată adolescenţa mea, mi-am petrecut aproape toate weekend-urile ajutând la desfăşurarea activităţii în magazinele noastre. În vacanţe, petreceam şi mai mult timp, pentru că începuse să îmi placă, deşi în acelaşi timp făceam şi fotbal de performanţă. Am jucat pentru Sportul Studenţesc şi pentru FC Naţional şi am ajuns şi la echipa de tineret a clubului. La 18 ani, aveam deja un venit stabil din munca mea în cadrul magazinelor familiei, lucru ce nu îl puteam spune că se întâmpla şi din fotbal, unde mă antrenam zilnic câteva ore. Aşa că am hotărât să studiez finanţele şi marketingul la Academia de Studii Economice, să mă dedic afacerii cu încălţăminte şi să renunţ la fotbal.

De câţi ani activezi în industria încălţăminţii?

În 2006, odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, am hotărât să mă ocup de producţia pantofilor şi nu doar de comericializarea lor. Astfel, din acel an m-am asociat cu George Ştefănescu, care avea la fel ca şi mine pasiunea pentru încălţăminte, şi am deschis o mică fabrică, mama mea rămânând în continuare cu magazinele multibrand deschise de ea de-a lungul anilor. Sunt 11 ani de când eu şi asociatul meu, George, facem echipă foarte bună. Absolut tot ce ţine de afacerea noastră facem împreună, luăm decizii în comun, atât la design, producţie sau marketing. El preferă să stea în umbră, dar este la fel de activ ca şi mine. Zilnic, muncim cot la cot de dimineaţă până seara pentru bunul mers al magazinelor şi al fabricii, unde avem în prezent peste 50 de angajaţi şi urmează să mai angajăm oameni. Activez deci de 25 de ani în acest domeniu.

  • Care sunt cele mai mari satisfacţii în meseria de designer de pantofi?

Să descopăr în viaţa de zi cu zi creaţiile noastre purtate de clientele noastre. Şi când sunt la volan, îmi sar în ochi doamnele şi domnişoarele ce poartă încălţări produse de noi.

Urmărim toate trendurile ce se lansează în afară


    Încălțămintea concepută și promovată de Ionuț Glăvan se adresează deocamdată doamnelor, dar anul acesta vor apărea și modelele masculinefoto: arhiva personală
Încălțămintea concepută și promovată de Ionuț Glăvan se adresează deocamdată doamnelor, dar anul acesta vor apărea și modelele masculinefoto: arhiva personală
  • Unde-ți găsești inspiraţia?

În orice. Urmărim toate trendurile ce se lansează în afară şi care la noi ajung mai greu. Noi întotdeauna promovăm un trend ce la noi devine la modă abia după 6 luni. Aşa ni s-a întâmplat de exemplu când am creat încălţări sport cu zepă inspirate de trendul lansat de Isabel Marant. Primele 6 luni nu am vândut nimic din ele, iar apoi după ce a ajuns moda şi la noi în ţară, au explodat vânzările. De altfel, furnizorii noştri de materiale sunt şi ai celor de la Isabel Marant, Gucci, Casadei, Stella McCartney.

  • Câte colecţii aţi lansat până acum?

Sincer nu am cuantificat. Din 2008 cu brandul Mineli am lansat cam 4 colectii pe an. Sa spunem peste 30 de colecții sub brandul Mineli. Mineli este numele unei persoane drage nouă şi se scrie cu un singur L, foarte mulţi oameni având impresia că numele nostru este la fel ca al artistei Liza Minelli.

  • Ce personalităţi publice poartă modelele lansate de voi?

Sunt foarte multe personalităţi publice care ne poartă produsele. Pot să le amintesc pe Inna, Loredana Groza, Nicoleta Nucă, Antonia, Adelina Pestriţu, Ilinca Vandici, Raluca Bădulescu, Ioana Maria Moldovan, Diana Dumitrescu, Alina Ceuşan, Sânziana Negru, Carmen Grebenişan etc

  • Tu desenezi încălțămintea, dar ai putea face un produs cap-coadă?

În special, desenez, iar prin desen îmi imaginez cum o să arate produsul finit. Sunt multe etape până iese produsul finit şi nu pot să îl fac cap-coadă, dar bineînţeles intervin unde este cazul. Cunoştinţe despre etapele construirii pantofului am, cu siguranţă.

„Familia mea este foarte importantă pentru mine”


    Ionuț este căsătorit cu Ramona. Cei doi au împreună trei copii cu vârste întyre 1 și 5 anicolaj: Click!
Ionuț este căsătorit cu Ramona. Cei doi au împreună trei copii cu vârste întyre 1 și 5 anicolaj: Click!
  • Ne poţi spune câteva lucruri despre familia ta?

Familia mea este foarte importantă pentru mine şi îi ţin departe de agitaţia din showbiz sau alergătura de la fabrică. Împreună cu soţia mea avem trei copii mici, cu vârste între 1 şi 5 ani. Şi soţiei mele îi fac în mare parte pantofii.

  • Tu de unde îţi cumperi pantofi?

Am câteva branduri care îmi plac, dar mi-am făcut inclusiv şi eu câteva perechi. Prefer pantofii sport, iar pentru 2017 am pregătit o nouă linie de încălţăminte, adresată bărbaţilor. De obicei, când plec în Italia pentru a comanda materiale de producţie, cumpăr încălţările pentru mine.

  • În afară de acest business, cu ce te mai ocupi?

Mai am un alt business, tot în domeniul încălțămintei.

  • Ce pasiuni ai?

Îmi place să schiez, îmi plac călătoriile şi iubesc în continuare fotbalul. Echipa mea preferată rămâne Rapidul.

image
image
image
image
image
image
carmen bruma fb jpg
image png
sean diddy profimedia jpg
image png
image png
banner dan negru 2 png
Georgiana Lobonț are o finuță de un an de zile, pe nume Ștefania, care este o frumusețe de fetiță
banner oana mizil png
image
actualitate.net
image
actualitate.net