Povestea neștiută a creatorului jocului Pokemon Go. Cei 10 pași spre succes

Ultima actualizare:

    John Hanke este creatorul aplicației Pokemon Gofoto: AP
John Hanke este creatorul aplicației Pokemon Gofoto: AP

Într-o singură săptămână, Pokemon Go a doborât toate recordurile, cu peste 10 milioane de descărcări, depășind rețeaua de socializare Twitter, din perspectiva numărului de utilizatori activi pe zi, și cu un timp mediu petrecut în aplicație mai mare decât Facebook, Snapchat, Instagram și WhatsApp.

Cum a reușit John Hanke să creeze această nebunie care s-a inflamat peste noapte? Iată cei zece pași din cariera sa care l-au condus spre Pokemon Go.

Primul pas. În 1996, pe când era încă student, John a fost co-autorul primului MMO (joc online care implică mai mulți jucători în același timp), ”Meridian 59”, pe care l-a vândut către 3DO, pentru a se dedica unei pasiuni mai mari: cartografierea lumii.

Pasul al 2-lea. În 2000, John a lansat ”Keyhole”, venind cu ideea de a asocia hărțile cu fotografia aeriană și de a crea prima hartă 3D a lumii online, conectată la GPS.

Pasul al 3-lea. În 2004, Google a cumpărat Keyhole și, cu ajutorul lui John, l-a transformat în actualul ”Google Earth”. Acesta a fost momentul în care John a hotărât să se concentreze asupra jocurilor bazate pe GPS.

Pasul al 4-lea. John a lucrat în echipa Google din 2004 până în 2010, perioadă în care a creat Google Maps și Google Street View. În tot acest timp și-a format echipa care urma să producă jocul Pokemon Go.

Pasul al 5-lea. În 2010, John a lansat Niantic Labs, un start-up fondat de Google pentru a dezvolta softuri. John a explicat de ce i-a spus Niantic:

”Niantic este numele vasului cu pânze care a sosit în timpul Goanei după aur din California și care a fost tras pe uscat. Lucrul acesta s-a întâmplat și cu alte corăbii. Practic, San Francisco s-a ridicat pornind de la aceste corăbii. Astăzi se prea poate să stai chiar pe puntea uneia dintre ele fără să ai nici cea mai mică idee. Așadar, am pornit de la ideea că există o mulțime de lucruri interesante pe lumea asta, dar chiar dacă sunt pe Internet, e greu să-ți dai seama când ajungi față în față cu ele.”

Pasul al 6-lea. În 2012, John a creat primul MMO care utilizează date geospațiale sub semnătura Niantic. Este vorba despre Ingress. ”În cazul lui Ingress, activitatea se desfășoară în lumea reală și pe telefonul tău. E un lucru la care am tot visat cu ochii deschiși în timp ce făceam drumul de acasă la Google”, a explicat John.

”Întotdeauna mi s-a părut că poți realiza un joc extraordinar folosind toate datele geospațiale de care dispunem. Am văzut cum telefoanele devin din ce în ce mai puternice și m-am gândit că va veni și vremea când vom putea crea un joc cu adevărat extraordinar, bazat pe lumea reală”, a adăugat John.

Pasul al 7-lea. În 2014, Google și Pokemon Company s-au asociat pentru o glumă de 1 aprilie, care le permitea utilizatorilor să găsească pokemoni pe hărțile Google. Gluma a devenit virală, iar John s-a gândit să transforme această idee într-un joc în toată regula.

Pasul al 8-lea. John s-a hotărât să facă Pokemon Go pornind de la experiența Ingress, cu punctele de întâlnire create de utilizatori. Cele mai populare s-au transformat în Pokestop-uri și săli de antrenament în noul joc.

”Pokestop-urile sunt trimise de utilizatori, deci avem în vedere locurile în care ies oamenii. Practic, ne bazăm pe o experiență de doi ani și jumătate în care oamenii au tot mers prin locuri în care se gândeau că pot juca Ingress, așa că avem și locuri destul de îndepărtate, din Antarctica până la Polul Nord”, a precizat John.

Pasul al 9-lea. John a strâns 25 d emilioane de dolari d ela Google, Nintendo, Pokemon Company și alți investitori, din decembrie 2015 până în februarie 2016, pentru a construi o echipă de peste 40 de persoane care să lanseze Pokemon Go în acest an.

Pasul al 10-lea. John și echipa sa lansează Pokemon Go miercuri, 6 iulie, în SUA, Australia și Noua Zeelandă. De la lansare, acțiunile Nintendo au crescut cu 12 miliarde de dolari, iar aplicația produce deja peste două milioane de dolari pe zi, ca un Făt Frumos al erei digitale.

Succesul subit al lui Pokemon Go a fost posibil după 20 de ani de muncă din partea lui John Hanke. În tot acest timp, deși a avut mereu perspectiva unui joc care să se suprapună peste lumea reală, John n-a știut cum va arăta în forma finală. S-a concentrat mereu asupra pasului următor.

Cu fiecare pas nou, a câștigat mai multă putere, și-a mărit echipa, a adăugat elemente noi la inventar. A fost nevoie de 20 de ani pentru un succes obținut ”peste noapte”.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Persoană care trimite mesaje pe Whatsapp Foto Pixabay
image
image
image
image
image
image
Thassos, Grecia FOTO Shutterstock
prosoape jpeg
christian al VII lea jpeg
camera hotel png
Pestera Craniilor png
soferii in masina webp
Brezoi poza mare jpg
lacat bucatarie roman marea britanie 67958100 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net