Din moşi-strămoşi tradiţia cere să mâncăm murături în sezonul rece. Conform cercetătorilor de la Universitatea din New York, murăturile ar fi ideal de consumat şi în restul anului, având în vedere că sunt o nesecată infuzie de sănătate. Iată cele şapte beneficii principale ale „acriturilor” de iarnă.


  1. Băutură pentru exerciţii fizice. Zeama de la murături este aportul ideal de sodiu şi potasiu pentru sportivi. Se poate dilua în apă şi se bea înainte şi după antrenament. 
  2. Combat cârceii şi crampele musculare. Este suficient să ronţăiţi doi castraveţi şi o conopidă pentru a scăpa de crampele musculare de după antrenament. 
  3. Ideale pentru digestie. Oţetul din murături este un aliment în sine care ajută sistemul digestiv, echilibrând flora bacteriană intestinală.
  4. Combate mahmureala. Durerile de cap, migrenele, mahmureala şi chiar insomniile pot fi tratate cu succes cu murăturile care echilibrează electroliţii şi reduc nivelul de sodiu.
  5. Sursă de energie şi antioxidanţi. Murăturile sunt esenţiale pentru sistemul imunitar datorită aportului de vitamina C şi calciu. Sunt bogate în antioxidanţi şi potasiu.
  6. Analgezic natural. Murăturile sunt ideale în timpul menstruaţiei reducând durerile şi echilibrând nivelul de sare din organism. 
  7. Întăresc articulaţiile. Sună a leac băbesc, dar rezultatele confirmă utilitatea: un masaj de 10 minute cu zeamă de murături întăreşte încheieturile şi reduce durerile reumatice. 
Loading...
Citeste tot despre: