Pasionații de sport și exerciții fizice trebuie să-și continue obiceiurile, indiferent de sezon. Condițiile meteo îți pot influența planurile, însă, sesiunile de fitness trebuie să continue, cu atenție la temperaturi și la tipul de exerciții pe care le faci. Activitățile în aer liber vor deveni mai degrabă inconfortabile în perioada verii, dar, nu trebuie să renunți la pasiunea ta. Pe lângă disconfort, există și probleme serioase, care au la bază lipsa hidratării corecte sau insolația. Ai grijă de tine când faci sport în aer liber și găsește soluții creative pentru zilele caniculare din timpul verii. Iată ce trebuie să ții minte:


Profită de diminețile răcoroase

Verile din ultimii ani sunt tot mai imprevizibile, așa că vei avea la dispoziție cel puțin câteva zile de temperaturi scăzute de care poți profita. Diminețile răcoroase sunt ideale pentru jogging, dar și pentru antrenamente de rezistență în aer liber. Dacă sala pe care o frecventezi de obicei nu s-a deschis încă, organizează un grup de prieteni cu care te poți antrena, respectând normele de distanțare. De asemenea, dacă pleci în concediu la munte, vremea va ține cu tine și vei putea să faci trasee mai lungi de alergare sau chiar cu bicicleta. Nu uita să iei cu tine un trening potrivit pentru temperaturile de afară, dar și o jachetă impermeabilă, atât de utilă în caz de intemperii.

Hidratează-te

Nevoia de hidratare este cât se poate de naturală, însă, de multe ori, o treci cu vederea, indiferent dacă este vorba de o zi obișnuită de muncă sau de timpul petrecut la antrenamente. Nu este suficient să bei apă în timp ce faci exercițiile fizice, ci trebuie să te pregătești încă dinainte să pleci de acasă. Este recomandat să bei cel puțin o jumătate de litru de apă înainte de a începe programul stabilit de sport și să te hidratezi o dată la 15 minute în timpul acestuia. Nu uita că hidratarea este esențială pentru orice tip de activitate, în special vara. Dacă te-ai apucat recent de sport, ține minte acest detaliu esențial și nu lăsa acasă sticla de apă.

Alege momentul potrivit

Este recomandat să începi antrenamentele în aer liber dimineața devreme sau seara pe timp de vară, deoarece temperaturile ridicate și soarele îți vor expune corpul la încălzire excesivă. Evită să faci exerciții fizice afară între orele 10:00 și 16:00. Dacă ești nevoit să le faci în acest interval, rămâi în interior, în sala de fitness cu aer condiționat sau optează pentru câteva ture de bazin. Dacă îți dorești să combini utilul cu plăcutul, înlocuiește exercițiile și joggingul cu înotul.

Protejează-ți pielea

Dacă ți-ai luat toate măsurile anterioare, nu uita nici de piele. Soarele nu doar că te va încălzi, dar îți va ataca și pielea, dacă nu folosești o loțiune cu SPF. Pentru a avea succes, aceasta trebuie să fie cel puțin SPF 30, dar cele SPF 50+ îți vor oferi un grad ridicat de protecție împotriva razelor UV. Dacă practici sport în aer liber, în plin soare, ești mai expus la probleme grave, precum cancerul de piele. Alege o cremă rezistentă la apă și, dacă petreci mai multe ore afară, nu uita să o reaplici o dată la două ore. Încearcă, pe cât posibil, să alegi rute umbrite de copaci sau umbrele.

Nu renunța la exercițiile fizice pe timp de vară, dar ia-ți toate măsurile de protecție. Consumă multe lichide și fructe cu un conținut ridicat de apă și evită perioadele din zi cu temperaturi foarte ridicate.

Loading...
Citeste tot despre: