De la anul, elevii vor trebui să se pună serios cu burta pe carte. Iar asta pentru că cei de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a vor fi evaluaţi conform standardelor  internaţionale. Ei vor susţine teste la diferite discipline, însă calificativele nu vor fi trecute în catalog. Anunţul a  fost făcut de ministrul educaţiei Remus Pricopie. Iată  ce trebuie să ştii despre examenele viitoare.


Potrivit gândul.info, aceste evaluări ar fi trebuit să intre în vigoare încă din anul 2011 însă, până acum, oficialii din educaţie au ales să organizeze teste pilot.

Anul acesta, evaluările pilot au avut loc în luna mai, în 86 de şcoli pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a şi 86 de şcoli pentru clasa a VI-a.

Rezultatele încă nu au fost făcute publice, oficiali din cadrul Ministerului Educaţiei declarând că acestea vor fi anunţate în luna septembrie.

Chiar dacă pentru examenele care se vor da obligatoriu în anul şcolar următor nu s-au publicat încă metodologiile de organizare, învăţătorii şi profesorii ştiu cam la ce să se aştepte. Se presupune că evaluările de la anul nu vor diferi prea mult faţă de cele pilot din ultimii doi ani.

Uite cum s-au desfăşurat examenele pilot. Anul acesta, la clasa a II-a, elevii au primit exerciţii simple care le-au evaluat cunoştinţele de citire şi scriere, dar şi capacitatea de a face socoteli.

Elevii vor fi evaluaţi din doi în doi ani

Evaluarea elevilor de clasa a IV-a a inclus disciplinele limba română, limba maternă - pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale şi matematică. La clasa a VI-a, evaluarea a cuprins teste transdisciplinare din limbă şi comunicare, matematică şi ştiinţe. Toţi elevii evaluaţi au primit calificative care nu au fost însă trecute în catalog.

"Acest sistem va deveni standard începând cu anul şcolar 2013/2014. Prin urmare, după câţiva ani de grădiniţă, după clasa pregătitoare, după clasa I, ajungem la clasa a II-a şi putem să vedem care este nivelul elevilor. Informaţiile respective le putem folosi pentru a vedea unde avem vulnerabilităţi, unde sunt probleme la nivel de şcoli, la nivel de clase, chiar la nivel de elev în raport cu ceilalţi elevi", a declarat Remus Pricopie pentru gândul.info.

Ministrul a adăugat că principalul motiv pentru care trebuie să fie introdusă această evaluare este acela că în sistemul de educaţie, până în clasa a VIII-a, nu există nici o evaluare.

Remus Pricopie: «Vrem să ştim nivelul de pregătire»

Zece detalii importante

1 Subiectele la ­testările pentru clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a sunt unice pe ţară, sunt formulate de Mi­nisterul ­Educaţiei şi sunt trimise tuturor ­şcolilor din ţară.
2 Examenele se vor ţine la şcoală, în sălile de clasă unde învaţă, de obicei, elevii.
3 Elevii de clasa a II-a primesc un calificativ care reflectă ­competenţele de bază la citit şi scris.
4 Elevii de clasa a IV-a primesc un ­calificativ care ­reflectă competenţele de bază la citit şi scris; elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale vor avea de susţinut un examen suplimentar la limba maternă.
5 Elevii de clasa a VI-a primesc note care nu se pun în catalog dar care reflectă cât de bine se descurcă elevul la discipline transdisciplinare, la limbă şi comunicare, matematică, ştiinţe.
6 Testarea va dura 50 de minute.
7 Rezultatele nu se trec în catalog, ci se trec în portofoliul elevului cu care iese din şcoală.
8 Rezultatele ­testărilor nu se iau în considerare la ­media finală de ­absovire a şcolii.
9 Testarea durează 50 de minute, va avea loc sub supravegherea învăţătorului/profesorului de la clasă şi nu va fi înregistrată video.

10 Corectarea se va face după grile ­standard.

 
 
Loading...