Incredibil, dar adevărat! Compania Națională pentru Iinfrastructură Rutieră (CNAIR) plătește 6 milioane de euro pentru un kilometru de autostradă. 14 km din Autostrada Brașov-Oradea costă statul 80 de milioane de euro.


CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea.

Vorbim mai exact despre sectorului Nușfalău- Suplacu de Barcău, care se întinde pe aproape 14 km, între kilometri 66 și 80.

Autostrada Brașov-Oradea, gata în 24 de luni

Durata contractului este de 24 luni, din care: 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni.

Secțiunea 3B se situează pe teritoriul județelor Cluj și Sălaj, între localitățile Topa Mică, comuna Sânpaul, județul Cluj și Marca, județul Salaj.

În cadrul contractului, vor fi realizate următoarele structuri majore:

- Nod rutier Nușfalău km 67+500 (intersecție cu DN1H);

- 7 pasaje peste autostradă;

- 6 poduri peste autostradă;

- Parcare de scurtă durată la km 69+150;

- Punct de sprijin pentru întreținere km 69+240;

- Bretea de întoarcere;

- Varianta de circulație pe DN1H;

- Restabiliri legături rutiere.

CNAIR dă 6 milioane de euro pentru un km de autostradă. 14 km din Autostrada Brașov-Oradea,80 de milioane de euro

Contractul este în valoare de 384.138.887,89 lei, fără TVA, adică 80 de milioane de euro, și a fost semnat cu antreprenorul Nurol Insaat Ve Ticaret.

Banii vin din fonduri europene nerambursabile. Dar, un calcul simplu ne arată că statul plătește în acest caz nu mai puțin de 6 milioane pe kilometru, o sumă enormă.

Asfaltul de pe autostrăzi se strică la noi după doi ani de la execuție

Potrivit Consiliului Concurenței, prețurile la noi sunt de trei ori mai scumpe decât în Bulgaria sau Polonia. Suntem la egalitate cu Germania, doar că acolo drumurile au o durată de viaţă dublă, de aproape 30 de ani, şi nu au nevoie de prea multe reparaţii.

La nemți, în spatele celor câţiva centimetri de asfalt, se află 80 de centimetri de beton. La noi, procedeul ales implică aşternerea peste balast a nu mai puţin de 30 de centimetri de asfalt, din care bitumul este cel mai scump component, dar și mai puțin rezistent.

Un studiu arată că două treimi din şoselele României sunt stricate sau expirate şi intră în reparaţii după doi ani.

 

Citește și: 

https://www.click.ro/news/national/spaniolii-au-construit-autostrada-bataie-de-joc

https://www.click.ro/news/national/cati-kilometri-de-autostrada-vor-fi-gata-2020-noile-calcule-ale-ministrului

 

 

 
 
Loading...