Deşi multe sunt din ţară, tot găseşti roşii de-afară

Ultima actualizare:
Piersicile românești sunt  doar o amintire. Rafturile  sunt invadate de fructe  din Grecia și Spania
Piersicile românești sunt doar o amintire. Rafturile sunt invadate de fructe din Grecia și Spania

Marile lanţuri de magazine se pregătesc încă de pe acum pentru intrarea în vigoare a legii care protejează produsele româneşti. Retailerii au umplut rafturile cu legume şi fructe autohtone, demonstrând că se poate. Însă, unii au probleme cu aprovizionarea. Iată ce putem cumpăra acum din supermarketuri.

Roşii cherry şi alte soiuri exotice aclimatizate la noi, mere care abia au dat în pârg, caise la preţ de ananas, pepeni mai ieftini decât în piaţă, dar şi ardei, vinete, cartofi de anul acesta se găsesc din belşug în supermarketurile din Capitală. Toate poartă sigla „made in Romania”, spre încântarea celor care vin la cumpărături.

Roșiile românești  din Auchan au  același preț cu  cele de import
Roșiile românești din Auchan au același preț cu cele de import

Iminenta intrare în vigoare a legii care îi obligă pe retaileri să pună pe rafturi produse din producţia internă (anul vitor) nu-i încântă pe retaileri. Au mai mult de muncit pentru sprijinirea producătorilor, trebuie să plătească marfa mai repede decât până acum şi să rezolve probleme de aprovizionare deficitare. În ciuda rafturilor care arată bine acum, unele magazine se confruntă, în plin sezon, cu lipsa stocurilor.

La Carrefour găsești  doar roșii cherry  din România. Cele  mari, lipsesc
La Carrefour găsești doar roșii cherry din România. Cele mari, lipsesc

De exemplu, magazinele Mega Image au acum la vânzare roşii din Polonia şi Olanda. Deşi au contract cu legumicultorii din comuna Vidra (Ilfov) pentru aprovizionare cu produse de sezon, mulţi producători au epuizat producţia de vară. „Unii nu mai au roşii din producţia de vară. În prezent, culturile de toamnă sunt în proces de coacere, iar aprovizionarea va fi reluată prin luna septembrie”, ne spune Marian Popescu, preşedintele Cooperativei „Legume de Vidra”. Şi alte supermarketuri au această problemă, însă întreţin nevoia de consum cu alte sortimente. Magazinele Cora, de exemplu, comercializează în prezent roşii cherry, coeur de boeuf, Roma şi carbon, toate produse în România. Pentru acest retailer, diversitatea soiurilor româneşti este o raritate.

„Nu găsesc o explicaţie pentru acest fenomen. Însă nu cred că el se manifestă doar în acest an. Produse româneşti au fost întotdeauna în magazinele mari, în funcţie de producţia înregistrată de legumicultori”, e de părere George Bădescu, director executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România.

Magazinul Cora –  Lujerului are  cea mai mare  varietate de  tomate din  producția internă
Magazinul Cora – Lujerului are cea mai mare varietate de tomate din producția internă

Toate magazinele din Capitală au, în acest moment, probleme în a se aproviziona cu piersici din producţia internă. Unul dintre cei mai mari furnizori de fructe de la noi, Fruvimed Medgidia, şi-a închis porţile încă din 2014. Aşa că bucureştenii mănâncă piersici din Grecia. Merele din Polonia sunt prezente pe toate tarabele din magazine, dar în prezent doar Cora are un soi de mere româneşti la vânzare, şi alea verzi. Caisele sunt o altă problemă a retailerilor. Fructele costă între 7 şi 8 lei/kg, iar aprovizionarea e slabă.


    Magazinul Cora –  Lujerului are  cea mai mare  varietate de  tomate din  producția internă
Magazinul Cora – Lujerului are cea mai mare varietate de tomate din producția internă

Legumicultorii din Vidra, reţetă de succes

În numărul din 18 iulie vă spuneam povestea celor 15 legumicultori din comuna Vidra, care au reuşit să semneze un contract serios cu Mega Image. Producătorii cultivă roşii, salată, ardei gras, vinete, varză la cererea lanţului de magazine, de trei ani. Retailerul îi sprijină prin achiziţia de îngrăşământ şi substanţe pentru combaterea dăunătorilor la preţ redus.

De ce se opun retailerii legii «made in Romania»

Modificările aduse Legii 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare îi vor obliga pe retaileri să pună la vânzare cel puţin 51% din produse de pe piaţa internă. Iată ce îi nemulţumeşte:Eliminarea taxelor de raft. Magazinele nu mai au voie să perceapă taxe de acces în magazine. Acest lucru va duce, spun marii comercianţi, la creşterea preţurilor produselor autohtone.Scurtarea termenelor de plată. Magazinele vor trebui să plătească în termen de 7 zile produsele proaspete comandate. Retailerii spun că nu vor putea gestiona numărul mare de facturi într-un timp atât de scurt.51% produse româneşti. Reprezentanţii magazinelor spun că aceste termen nu figurează în lege. Dacă va fi introdus explicit, măsura va duce la dispariţia a sute de mici producători. Motivul? Ei nu vor avea suficientă marfă pentru a aproviziona toate cele 11 lanţuri de magzine.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
submarin francez
image
image
image
image
image
image
soare plaja pixabay jpg
schelete craniu freepik jpg
oua vopsite de paste jpeg
familie targu jiu1 jpg
aron pumnul colaj captura video jpg
sarpe thailanda jpg
familie copil cuplu depositphotos1 jpg
constanta pexels jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net