O nouă porțiune din Centura Capitalei va fi extinsă la patru benzi. Este vorba despre sectorul cuprins DN2 și A2. Astfel că accesul la Autostrada Soarelui se va face mult mai rapid. Lucrarea ar fi trebuit să fie gata în 2019.


Ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a sectorului DN2 -A2 din Centura Capitalei a fost emis ieri, 4 mai, de către Ionel Scrioşteanu, secretar de atat în Ministerul Transporturilor și Ovidiu Barbier, directorul general adjunct al CNAIR. Obiectivul principal al acestui proiect este modernizarea a 11,524 kilometri din centura rutieră a municipiului Bucureşti, sector DN 2 (km 12+300) – A2 (km 23+750).

Acesta constă în sporirea capacităţii de circulaţie de la două la patru benzi de circulaţie (câte două pe sens) şi eliminarea unor intersecţii la nivel prin realizarea unor noduri rutiere și pasaje, precum şi reabilitarea  celor deja existente.

Fac 4 benzi pe Centura Bucureşti, spre Autostrada Soarelui. Lucrarea ar fi trebuit să fie gata în 2019

Conform Master Planului General de Transport, aprobat de Guvern în septembrie 2016, termenul de finalizare pentru această porțiune ar fi fost 2019.  

Dar iată că noi abia acum ne apucăm de ea! Și nu oricum, ci cu multe laude.

trafic-aglomerat-pe-centura-bucuresti.jpg

Zilnic, se circulă bară la bară pe zona de Sud a Centurii Capitalei, unde este doar o bandă pe sens
Zilnic, se circulă bară la bară pe zona de Sud a Centurii Capitalei, unde este doar o bandă pe sens

“Suntem într-o continuă dezvoltare a infrastructurii rutiere pe Regiunea București - Ilfov, luna trecută am predat aplasamentul constructorului pentru realizarea Pasajului de la Mogoșoaia, iar acum deschidem un nou șantier, aici pe DN2 - A2. În perioada următoare, vom începe mai multe lucrări importante pentru zona București -Ilfov, și anume: Pasajul Berceni, Pasajul Oltenița. De asemenea, în luna iunie încep lucrările la Autostrada A0, cea mai importantă și așteptată de către cetățeni”, a declarat Ionel Scrioşteanu.

Contractul pentru 11,5 km din Centura Capitalei ne costă peste 235 de milioane de lei 

Valoarea contractului semnat cu antreprenorul Tirrena Scavi este de 235.747.292,70 lei fără TVA, sursa de finanțare fiind Fondul de Coeziune în cofinanțare cu Bugetul de Stat.

Durata contractului este de 75 de luni si cuprinde: 15 luni perioada de execuție și minim 60 luni perioada de notificare a defecțiunilor.

”Nu mai vrem întârzieri, iar ambiția noastră este să închidem inelul Capitalei la patru benzi, astfel încât să eliminăm blocajele în trafic. CNAIR are toată deschiderea față de constructori și vă asigur că lucrările executate vor fi plătite foarte rapid, încercăm astfel să accelerăm ritmul în șantiere, constructorii pe partea de execuție, noi pe partea de plăți”, a menționat și Ovidiu Barbier.

În două ore și jumătate parcurgi toată Centura Capitalei

Centura București este una dintre cele mai aglomerate șosele din țară din cauză că pe o mare porțiune se circulă pe două benzi, ceea ce duce la timpi de așteptare în trafic uriași.

Reporterii Click! au reușit să înconjoare Capitala pe centură în două ore şi jumătate, într-o zi obișnuită de lucru. De altfel, Bucureștiul este singura capitală din UE fără o centură rutieră modernizată.

În prezent, circulăm pe patru benzi, pe o porţiune de 20 km, între Chitila şi Voluntari, și, de la 1 septembrie 2017, pe încă 7,5 km, pe segmentul dintre autostrada București-Pitești și Chitila (DN7).

Iar în viitoar, probabil că în 2021, după cum spun sursele noastre din domeniu, CNAIR  va da drumul la modernizarea la câte două benzi pe sens, pe sectorul DN5, zona localităţii Jilava, şi A2, zona localităţii Căţelu, lung de 16,4 km.

 

Citește și: 

https://www.click.ro/news/national/au-abandonat-de-un-lucrarile-la-centura-capitalei

https://www.click.ro/news/national/centura-capitalei-este-bezna-ce-s-intamplat-cu-iluminatul

 

 

    

 

 

 

 
 
Loading...