Compania Națională pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR) anunță că cinci frme de construcții au ofertat pentru proiectarea și execuția drumului expres Brăila- Galați. Pentru 11 km, statul plătește peste 600 de milioane de lei cu TVA, care vor fi gata peste opt ani. Asta deși, planul a fost aprobat și ținut la sertar timp de 12 ani.


Depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului  Proiectare și Execuție Drum Expres Brăila - Galați a avut loc miercuri, 29 aprilie.

Până la termenul limită s-au arătat interesați să câștige lucrarea cinci societăți de construcții, și anume: Arcada Company, Asocierea Astaldi- Tancrad, Asocierea Mavgo Holding- Aqua Parc- BDU Maxi Construct- Hydrostroy, Rizzani de Eccher, Asocierea SA&PE Construct- Spedition UMB- Tehnostrade.

Peste 600 de milioane de lei plătește CNAIR pentru 11 km de drum expres, între Brăila și Galați

Valoarea estimată a contractului este de 530.312.447,16 lei fără TVA, adică 631.071.812 lei cu taxa pe valoare adăugată, pentru aproximativ 11 km, care ar trebui să fie gata în aproape 8 ani.

”Durata contractului este de 94 luni și cuprinde 10 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a acestora. Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câștigător. Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, au anunțat reprezentanții CNAIR.

Drumul expres Brăila-Galați a fost aprobat acum 12 ani

Drumul expres Brăila-Galați a fost aprobat de Guvern în septembrie 2008, acum 12 ani, și scos la licitația pe 3 octombrie 2019. Și iată că că abia s-au primit ofertele.

În documentaţia licitaţiei se arată că „obiectivul drum expres Brăila-Galaţi este parte integrantă în cadrul obiectivului Drum Expres Focşani-Brăila-Galaţi-Giurgiuleşti, prevăzut în Master Planul General de Transport al României".

pe-unde-va-trece-drumul-expres-braila-galati.jpg

Planul pentru drumul expres Brăila-Galați este aprobat de acum 12 ani
Planul pentru drumul expres Brăila-Galați este aprobat de acum 12 ani

Studiul de fezabilitate pentru drumul expres Brăila-Galaţi a fost finalizat şi avizat în 2008, iar documentaţia şi indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi prin Hotărârea Guvernului nr. 1145 din 18 septembrie 2008.

Devizul general a fost actualizat şi avizat în 2018.

De ce este importat drumul expres Brăila-Galați

Drumul expres va funcţiona ca o legătură Sud-Nord, facilitând traficul dintre  Brăila și Galați. Prin realizarea investiţiei se va obţine crearea unei variante alternative viabile pentru traficul greu de pe DN22B şi se asigură o conexiune cu obiectivul Pod suspendat pentru Dunăre din zona Brăila. 

Autorităţile sunt convinse că şoseaua, în lungime de aproximativ 11 km, va îmbunătăţi condiţiile de trafic şi va reduce timpii de parcurs.

Ce este un drum expres şi cum se deosebeşte de o autostradă

În acest moment, în România nu există nici un drum expres, însă conform normativelor stabilite de autoritățile în domeniu drumurile expres, în teorie, nu sunt cu mult diferite decât autostrăzile.

Cele mai mari diferențe le reprezintă lipsa benzii de siguranță și viteza maximă la câmpie (120km/h), în rest vorbim de un drum cu câte cel puțin doua benzi pe sens, care ocolește localitățile și nu se întâlnește la nivel cu altă cale de transport. Realizarea drumurilor expres costă cu o treime mai puțin decât autostrăzile.

Printre autostrăzile transformate în drumuri expres se numară și Sibiu - Pitești, tronson esențial pentru închiderea coridorului de transport european prioritar din țara noastră.

Guvernul, prin Master Planul de Transport, vrea realizarea a peste 2.300 de km de drumuri expres și înca 480 km de autostradă.

 
 
Loading...