Primul turist român a ajuns în Grecia: „Uraaa! Am marea și plaja doar pentru mine!”

Cosmin Ștefan, bucuros că are plaja doar a lui

De luni, 15 iunie, Grecia s-a redeschis pentru turiști. Românii pot merge în mult așteptata vacanță fără să fie nevoiți să se autoizoleze nici la destinație, nici la întoarcerea acasă. Astfel, iubitorii de taverne grecești, plaje superbe și apă turcoaz au profitat încă din primul minut. Au plecat din România duminică, iar luni deja făceau prima baie în Marea Egee.

Din 15 iunie, Grecia a redeschis sezonul turistic

Cosmin Ștefan este printre primii români care au ajuns în Halkidiki luni, în ziua în care Grecia a deschis oficial sezonul turistic. „Am plecat cu mașina duminică la prânz, împreună cu soția. La ora 20.30 seara eram în vama Makaza, la granița cu Grecia. Nu am putut să trecem mai departe pentru că ar fi trebuit să stăm 7 zile în izolare la destinație. Astfel, ne-am luat cazare pentru o noapte în acea localitate, iar luni dimineața am plecat spre vamă. La ora 12.00 s-a dat liber pentru sezonul turistic. Noi am intrat în Grecia pe la ora 13.00, căci mai erau 60 de mașini în fața noastră, iar în spate – cred că vreo 600. Din ce am observat, 90% din ele erau mașini de România”, povestește Cosmin.

Sute de români au ajuns în Thassos

Toate punctele de frontieră spre Grecia au fost luate cu asalt de români. La vama Kulata, cozile de mașini se întindeau luni dimineața pe zeci de kilometri. Însă așteptarea nu le-a umbrit oamenilor entuziasmul. Doar mergeau în vacanță!

Primul turist român în Grecia: „Mă simt ca un naufragiat pe o insulă pustie”

După-amiază, Cosmin și soția, împreună cu alți patru prieteni, ajungeau pe brațul Kasandra și cu toții se cazau la o vilă închiriată. Niciodată nu s-au bucurat mai mult decât acum la sosirea într-o vacanță. Emoția revederii au simțit-o și din partea gazdelor. Tavernele și magazinașele cu suveniruri erau deschise și pregătite de oaspeți, spațiile de cazare igienizate ca la carte, iar plajele – goale. „Șezlongurile nu sunt încă instalate, iar eu sunt în acest moment singurul turist de pe plajă. Mă simt ca un naufragiat pe o insulă exotică! Ce-ți poți dori mai mult decât să ai marea și plaja doar pentru tine?! E un sentiment incredibil”, ne transmite bucureșteanul în vârstă de 37 de ani. Prima baie în mare a făcut-o chiar luni după-amiaza. Apa e caldă, soarele încălzește aerul până la peste 30 de grade Celsius, vântul adie domol, iar atmosfera din stațiune e una liniștită. „La terase, mesele sunt la distanță unele de altele, iar prețurile sunt la fel ca în anii trecuți. Nu am văzut pe nimeni cu mască pe aici, nici măcar în spațiile închise. Luni, când am intrat noi cu măștile pe față într-un supermarket, se uitau ciudat la noi și ne-au spus că nu e nevoie să le purtăm. Aici nu a fost niciun caz de coronavirus”, ne-a transmis românul.

Cosmin Ștefan va sta două săptămâni în Halkidiki

De ce a ținut să ajungă primul în vacanța din Grecia? Simplu – pentru că și-o programase. „Eu an de an îmi petrec vacanțele de vară în această țară și mi le rezerv din ianuarie. De trei ani la rând vin în Halkidiki. Anul acesta aveam programat sejurul în perioada 1-16 iunie, dar l-am amânat cu două săptămâni din cauza pandemiei, de comun acord cu agenția și cu proprietarul vilei. De mâine îmi închid telefonul, ne mai auzim după 1 iulie. Kalimera și rămas bun!”, a concluzionat, vesel, Cosmin Ștefan.

Ce caută românii în vacanță

Lefkada, una dintre cele mai căutate destinații

Ca el, sute de alți români din întreaga țară au plecat duminică în Grecia și Bulgaria. Potrivit reprezentanților agenției Paralela 45, cele mai multe vânzări s-au făcut pentru vacanțe în Halkidiki, Thassos, Paralia Katerini și Lefkada, unde turiștii preferă hoteluri de trei și patru stele, cu sau fără mic dejun. Vara aceasta, mai multe cereri față de anii trecuți sunt pentru vile private, unde se reunesc în vacanță cel puțin două familii. Cel mai mic preț plătit de un cuplu pentru o săptămână în Grecia, cu cazarea într-un studio, este de 230-250 de euro. În Bulgaria, turiștii își petrec vacanța din iunie în Albena și Nessebar, în special în hoteluri cu aqua park. O familie cu doi copii plătește de la 50 de euro/noapte/cameră, în sistem all inclusive.

„S-au făcut rezervări noi în ultimele săptămâni. Nu putem compara cu anul trecut, dar sunt într-un ritm care arată că oamenii de-abia așteptau să plece în vacanță, după ce au stat două luni în casă. Agentul lor de turism i-a informat despre condițiile de călătorie cu mașina și despre măsurile pentru siguranța lor sanitară luate în zonele unde ajung, noi având datele de la partenerii noștri locali. Pentru primii turiști vacanța a început deja”, declară Alin Burcea, CEO Paralela 45.

nicolae moromete desen florian marina
vreme furtuna png
femeie loterie loto istock jpg
magazin malle jpg
gunoi freepik jpg
masina sicriu mecum auctions jpg
vaza flori jpg
banner mama luiza melencu png