Raport bombă despre CNADNR: 10.000 de lei lunar pentru 14 zile de muncă pe an

Ultima actualizare:

    Compania de Drumuri are 6.000 de angajați, iar cei mai mulți au funcții de conducere
Compania de Drumuri are 6.000 de angajați, iar cei mai mulți au funcții de conducere

Nu au dat concurs pe post, nu sunt specialiști, nu au vechime în domeniu, iar posturile au fost create pentru fiecare pilos în parte. Asta rezultă din raportul corpului de control al Ministerului Transporturilor, dat ieri publicității.

Imediat ce s-a instalat Guvernul tehnocrat, au început verificările ample la mai toate instituțiile importante ale statului. La cererea premierului Dacian Ciloș, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a trimis, în toamnă, la Compania Națională de Autostrăzi și Dumuri Naționale (CNADNR) corpul de control, care a întocmit un raport stufos, de 200 de pagini, în care apar amănunte șocante.

Mulți angajați n-au pregătirea necesară

Cum ar fi faptul că de multe ori au fost angajaţi pe posturi oameni care nu au pregătirea necesară.

Puţini dintre inginerii CNADNR sunt efectiv specializaţi în construcţia de drumuri şi poduri, spun aceştia. Ancheta a vizat perioada 2013-iunie 2015, când la conducerea CNADNR s-au perindat Mircea Pop și Narcis Neaga.

Într-o companie cu 6.000 de angajați în care un salariat câştigă, în medie, 3.000 de lei, dar poate pleca acasă și cu 15.000 de lei, dacă are parte de sporuri, prime și alte bonificații, la concursurile de angajare nu s-a prezintat mai mult de o persoană: fix aceea care trebuia să obțină postul.

Posturile vacante nu erau anunțate

Și e normal să se întâmple așa, atâta timp cât posturile vacante nu au fost anunțate la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă, iar concursurile se făceau publice fix în ziua în care se ținea evaluarea candidațior.

În felul acesta, piloșii, pentru care se scotea postul, nu avea concurență. În plus, crieteriile pentru ocuparea postului se întocmeau fix pentru cel care trebuia să fie angajat.

Un director și-a angajat fratele

Spre exemplu, Mag Bogdan Ilie, inginer la Unitatea Implementare Proiecte Concesiuni de Lucrări şi Servicii din cadrul Direcţiei Concesiuni, a fost angajat în iulie 2015.

Este fratele lui Victor Mag, fost director, care se ocupa de implementarea proiectelor de autostrăzi şi drumuri expres.

Bărbatul a fost singurul candidat pentru un post de inginer la direcţia concesiuni.

Specialist în roboţi industriali, Bogdan Mag nu ar avea pregătirea necesară pentru a ocupa o astfel de funcţie, spun inspectorii Corpului de control.

În plus, ar fi fost declarat admis în urma unei evaluări făcute de o comisie formată din foştii subalterni ai fratelui său.

Șefa de la Comunicare, 14 zile la muncă într-un an

Şandru Raluca – director Direcţia Relaţia Publice, a fost angajată la data de 22.10.2013 fără concurs în funcţia de şef serviciu la Serviciul Relaţii Publice din cadrul Direcţiei Relaţii Publice, în baza unei cereri adresată conducerii CNADNR.

Contractul a fost încheiat pe o perioadă nedeterminată. Fişa de post a acesteia a fost întocmită în funcţie de nivelul studiilor absolvite de aceasta –profil economic-, iar în ceea ce priveşte experienţa atât de necesară ocupării poziţiei respective se menţionează că este conform CCM, adică zero experienţă atât timp cât CCM-ul nu prevede un astfel de criteriu.

Anul trecut, a fost la serviciu doar două săptâmâni, dar a primit salariul de circa 10.000 de lei lunar, întrucât a tot stat în concediu.

Director general adjunct, fără concurs

Scoruş Ştefan, director Direcţia UE şi Monitorizare Proiecte cu Finanţări Externe, a fost angajat la data de 7 iunie 2012, fără concurs, în funcţia de Director General adjunct Proiecte cu Finanţare Externă, în baza unei cereri adresate conducerii CNADNR, prin care solicită angajarea pe un post potrivit pregătirii sale profesionale, pe o perioadă nedeterminată.

Iar povestea continuă și în cazul altor salariați ajunși la Compania de Drumuri pe pile.

Mulți șefi, ingineri doar 7%

În plus, inspectorii Corpului de control arată că într-o companie care se ocupă cu repararea drumurilor şi construcţia de autostrăzi, unul din cinci angajaţi este şef.

Doar 7% din inginerii care lucrează în CNADNR sunt specializaţi în construcţia de drumuri, poduri şi căi ferate.

Mai mult, Compania de Drumuri pare să funcţioneze după regula „unul munceşte, trei se uită”. De exemplu, de refacerea studiului de fezabilitate, necesar pentru a adăuga încă două benzi centurii de sud a Bucureştiului, s-au ocupat efectiv doar 10 persoane. Încă 21 alcătuiau echipa de suport, care doar îi asistă pe aceştia, iar alţi 12 directori îi coordonau pe toţi. Toate aceste persoane beneficiază, însă, de majorări salariale de până la 75%. Și pleacă acasă lunar cu zeci de mii de lei.

S-au plătit avocați, când sunt angajați 56 de juriști

Raportul, realizat în toamna anului trecut, atrage atenţia şi asupra banilor cheltuiţi cu avocaţii. Ca să reprezinte compania în instanță, le-au fost plătite onorarii cuprinse între 39 şi 150 de euro pe oră, în condiţiile în care doar în sediul din Capitală al instituției lucrează 56 de jurişti.

Chiar și așa se pierd procese pe bandă rulantă. În perioada 2013-2015, CNADNR a recuperat puţin peste 640.000 de lei şi a plătit în urma litigiilor pierdute de 100 de ori mai mult.

„În mod evident ceva trebuie îmbunătăţit. Îmbunătăţirile respective nu pot fi făcute decât prin schimbări”, spune Cătălin Homor, director general al CNADNR.

Premierul i-a cerut acestuia reformarea companiei.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
mario scurtu jpeg
image
image
image
image
image
image
pod pixabay jpg
piatra neamt jpg
4325ad6e 8121 4bcc a4cc efe2d686fa2c jpeg
smoothie ovaz1 jpg
Regele Charles Kate Middleton jpg
Vitamina FOTO Shutterstock jpg
lapte pixabay jpg
image
image
actualitate.net
image
actualitate.net