Cei aproximativ 116.000 de turiști români care și-au petrecut minivacanța de Paște și 1 Mai în stațiuni din țară și străinătate au cheltuit 47 de milioane de lei (peste 10,4 milioane de euro), au anunțat reprezentanții Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).


În toate zonele turistice din România s-au vândut aproximativ 107.000 locuri, în timp ce în străinătate au plecat pentru minivacanța de Paște aproape 10.000 de turiști.

Spre deosebire de anul trecut, când Paștele și 1 Mai au fost sărbătorite la distanță de trei săptămâni, fiind înregistrate încasări din servicii turistice de aproximativ 65 milioane de lei, anul acesta sărbătorile s-au suprapus, iar încasările au ajuns la 47 milioane de lei, mai puțin cu aproximativ 38%, scrie Agerpres.

În topul preferințelor românilor s-au aflat în aceste zile stațiunile rurale, cu 50.000 de locuri vândute, urmate de cele montane, cu 22.000 de locuri vândute și de cele balneare, cu 14.000 de locuri vândute.

În unitățile de cazare clasificate de pe litoralul românesc, numărul turiștilor a scăzut față de anul trecut, deoarece prognoza meteo a fost nefavorabilă, iar mulți dintre aceștia au preferat să sărbătorească Paștele în familie, numărul turiștilor sosiți pe litoral ajungând la 20.000.

Din totalul locurilor pregătite pe litoral, în topul preferințelor a fost Mamaia, cu un grad de ocupare de aproximativ 90% în nordul stațiunii și 60% în restul stațiunii.

În ceea ce privește turismul extern, reprezentanții FPTR spun că cele mai căutate destinații de către turiștii români pentru petrecerea minivacanței de Paște și 1 Mai au fost Bulgaria, Grecia și Ungaria. Spre deosebire de anii trecuți, românii și-au îndreptat atenția și către destinațiile exotice precum Bali, Thailanda sau chiar Brazilia.

 
 
Loading...